دیده شدن آمیب مغز خوار در آب لوله‌کشی

CC0 / / دیده شدن آمیب مغز خوار در آب لوله‌کشی
دیده شدن آمیب مغز خوار در آب لوله‌کشی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شهر لیک جکسون تگزاس آمیب مغز خوار در آب شبکه لوله‌کشی دیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلامیه مطبوعاتی مقامات شهر لیک جکسون در تگزاس، از ساکنان خواسته شده که که پس از پیدا شدن انگلی که سیستم عصبی انسان را تخریب می‌کند، از آب سیستم لوله‌کشی ننوشند.

ارگانیسم انگلی Naegleria fowleri (آمیب مغزخوار) باعث ایجاد مننگوانسفالیت می شود که اغلب کشنده است.

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت این شهر: " لیک جکسون از وجود نگلیریا فاولری یا آمیب مغز خوار در شبکه لوله کشی مطلع شده است." اداره بهداشت و درمان شهرستان برازوریا به مقامات شهر گفت که یک پسر بچه شش ساله به دلیل وجود این آمیب در بیمارستان بستری شد. سه مورد از 11 نمونه گرفته شده توسط متخصصان نشان داد که انگل در سیستم آبرسانی است.

در ابتدا از مردم شهر خواسته شد که از آب لوله کشی استفاده نکنند، آن را به حیوانات خانگی ندهند و از آن برای شستشو استفاده نکنند، اما بعدتر آن را پس از جوشاندن مجاز دانستند. در همان زمان، به مردم هشدار داده شد كه آب نباید به داخل بینی وارد شود.   

وی افزود: از طریق نوشیدن آب، افراد به نگلیریا فاولری آلوده نمی‌ شوند. این آمیب اگر در آبی باشد كه فرد می نوشد، عفونت ایجاد نمی كند، زیرا آمیب با اسید معده از بین می رود. با این حال، آمیب اگر از طریق بینی وارد بدن انسان شود، می تواند باعث عفونت شود. "

از سال 2009 تا 2018، 34 مورد از عفونت با مننگوآنسفالیت آمیب مغز خوار در ایالات متحده ثبت شده است. در بیشتر موارد، افراد با شنا در آب آلوده شده بودند، اما سه نفر با شستشوی بینی با آب آلوده به نگلیریا فاولری آلوده شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала