هشدار پلیس ایران درباره خرید و فروش فلزیاب و گنج‌یاب در فضای مجازی

© Photo / IRNAهشدار پلیس ایران درباره خرید و فروش فلزیاب و گنج‌یاب در فضای مجازی
هشدار پلیس ایران درباره خرید و فروش فلزیاب و گنج‌یاب در فضای مجازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا اعلام کرد تبلیغ، خرید و فروش فلزیاب و گنج‌یاب در فضای مجازی بدون اخذ مجوز ممنوع است.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ2 علی محمد رجبی، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با ایلنا درباره تبلیغ، خرید و فروش انواع فلزیاب و گنج‌یاب در سایت‌ها و کانال‌های مختلف در فضای مجازی گفت: استفاده از فلزیاب فقط برای افرادی که از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز دارند، مجاز است.

وی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت‌، خرید و فروش‌، نگهداری‌، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب ادامه داد: خرید، فروش‌، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث‌فرهنگی کشور است‌ و فروشندگان مکلفند؛ دستگاه‌های یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از وزارت مربوطه را دریافت کرده‌اند، بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی‌دستگاه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال کنند.

پلیس فتا خبر از مسدود سازی 30 هزار سایت قمار و شرط‌بندی داد - اسپوتنیک ایران
پلیس فتا خبر از مسدود سازی 30 هزار سایت قمار و شرط‌بندی داد

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه تاکنون به برخی سایت‌ها و کانال‌های رسمی کشور تذکراتی در خصوص تبلیغ بدون اخذ مجوز این نوع وسایل داده شده است، تصریح کرد: پلیس فتا به صورت مداوم سایت‌ها و صفحات مجازی را رصد کرده و در صورت مشاهده تبلیغات انواع فلزیاب و گنج یاب در سایت‌ها و صفحات مجازی با توجه به اینکه این نوع تبلیغات ممنوع است، تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

سرهنگ رجبی همچنین درباره فعالیت‌ سایت‌های شرط‌بندی و قمار گفت: گردانندگان اصلی سایت‌های قمار در خارج از کشور فعالیت می‌کنند و خیلی از آنها برای ما شناخته شده‌اند و از سوی پلیس بین‌الملل تحت تعقیب هستند، اما در کشوری که فعالیت می‌کنند، این موضوع جرم‌انگاری نشده است.

وی ادامه داد: به طور مثال فردی در یک کشور دیگر و در قالب یک شرکت تجاری اقدام به راه‌اندازی سایت قمار و شرط بندی می‌کند، ولی بازار هدف او کشور ما است. این موضوع برخورد با این حوزه را بسیار سخت و پیچیده کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала