عاملی که احتمال مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد، معرفی شد

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر عاملی که احتمال مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد، معرفی شد
عاملی که احتمال مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را  کاهش می دهد، معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ایالات متحده امریکا به این نتیجه رسیده اند که موارد وخامت حال و مرگ و میر در بین آن بیماران مبتلا به ویروس کرونا که دارای سطح طبیعی ویتامین "دی" در خون خود هستند در مقایسه با بیماران دچار کمبود ایین ویتامین ، به میزان قابل توجهی پایین تر است.

به گزارش اسپوتنیک نتایج تحقیقات دانشمندان در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

خاطرنشان شده است که در جریان این تحقیقات از 235 بیمار گرایی نمونه خون گرفته شده است.

به گفته دانشمندان ، بیماران بالای 40 سال با میزان کافی ویتامین دی 5/51 درصد کمتر از بیماران دچار کمبود این ویتامین ، در اثر ویروس کرونا می میرند.

پیش بینی جان باختن دو میلیون نفر بر اثر ابتلا به کرونا - اسپوتنیک ایران
پیش بینی جان باختن دو میلیون نفر بر اثر ابتلا به کرونا

پیش از این ، الكساندر گینتسبورگ ، مدیر مركزعلمی  گامالیا در روسیه گفته بود كه در برخی از افراد  سطح کافی آنتی بادی برای ایجاد واکنش ایمنی پس از اولین واكسن علیه ویروس كرونا تولید می شود اما با این حال برای اینكه این ایمنی در مقابل طولانی تر باشد  لازم است این واکسن برای دومین بار نیز به آنها تزریق شود.

وزارت بهداشت روسیه پیش از این اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از نوع جدید ویروس کرونا  (کووید 19) ثبت کرده که توسط مرکز تحقیقات علمی ویروس شناسی گامالیا تهیه شده و به طور مشترک با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. نام آن "Sputnik V"است . 

بطور همزمان  چهار واکسن دیگر نیز در روسیه در حال آزمایش است: واکسن ساخت مرکز "وکتور"، واکسن ساخت مرکز"چوماکوف"  ، واکسن چینی Sinopharm و یک واکسن  انگلیسی-سوئدی به نام  AstraZeneca.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала