سخنان ترامپ در اینباره که درچه صورتی در انتخابات شکست خواهد خورد

© REUTERS / Kevin Lamarqueسخنان ترامپ در اینباره که درچه صورتی در انتخابات شکست خواهد خورد
سخنان ترامپ در اینباره که درچه صورتی در انتخابات شکست خواهد خورد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا گفته است كه اگر در انتخابات آینده مغلوب شود ، خواهان "دوستانه" بوده روند واگذاری قدرت خواهد بود، اما ابراز عقیده كرد كه تنها در صورت تقلب از طریق رای گیری پستی توسط رقبای دموكرات وی ، بازنده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در سخنرانی در برابر هواداران خود در ایالت ویرجینیا گفت "ما فقط در صورتی در انتخابات شکست خواهیم خورد که آنها تقلب و دغل کاری کنند. ما نمی توانیم به آنها اجازه این کار را بدهیم  کشور ما در معرض خطر است زیرا این افراد کشور ما را نابود می کنند  و ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. این تقلب است ، آنها این را می دانند و رسانه ها می دانند و  دقیقاً آگاه هستند که چه اتفاقی خواهد افتاد. و دموکرات ها در این باره بهتر ازهمه می دانند. اما ما نمی توانیم این را اجازه دهیم . اگر چیزی دیدید ، باید آن را گزارش کنید. "

رئیس جمهورآمریکا  افزود "ما یک دوره انتقالی بسیار دوستانه می خواهیم ، اما نمی خواهیم فریب بخوریم. ما نمی خواهیم احمق باشیم و با دانستن اینکه (آنها) با هزاران هزار رای گیری تقلب کردند بگوییم ،" اوه ، بله ، البته ، بیایید قدرت را منتقل کنیم ". ما تحمل نخواهیم کرد.".

ترامپ یا بایدن؟ ایران و سیاست خارجی آمریکا بعد از انتخابات  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ یا بایدن؟ ایران و سیاست خارجی آمریکا بعد از انتخابات

وی همچنین تأکید کرد که ممکن است برنده انتخابات در رابطه با رای گیری پستی تا ماه ها پس از انتخابات شناخته نشود.

پیشتر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به این سوال پاسخ نداده بود که آیا می تواند انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور را پس از انتخابات ریاست جمهوری تضمین کند؟

ترامپ در پاسخ به این سوال گفت: "بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد. من قبلاً گفتم که رای گیری از طریق پست یک فاجعه است."

ارباب کاخ سفید در عین حال از پیروزی خود ابراز اطمینان کرد. وی افزود: "هیچگونه انتقال قدرت وجود نخواهد داشت و (حکومت فعلی)  ادامه خواهد یافت."

پیش از این ، ترامپ گفته بود که در صورت شکست ممکن است نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرد. جو بایدن ، رقیب دموکرات ترامپ اعلام کرده بود که در اینصورت ارتش "ترامپ" را از کاخ سفید "بیرون خواهد کرد". بایدن همچنین اعلام کرده است بحث درباره اینكه ترامپ ممكن است نتایج انتخابات را به رسمیت بشناسد یا خیر ،  برای انحراف افکار صورت می گیرد و ترامپ می خواهد توجه را از مشكلات ویروس كرونا و بیكاری در كشور منحرف كند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 3 نوامبر برگزار می شود ، رئیس جمهور فعلی دونالد ترامپ برای دوره دوم حکومت نامزد شده و با جو بایدن نامزد 77 ساله حزب دموکرات مبارزه خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала