ارزانتر از رمْدسیویر: روسیه داروی ضد کرونا آویفاویر را براي 17 کشور جهان تامین می کند

© REUTERS / TINGSHU WANGارزانتر از رمْدسیویر: روسیه داروی ضد کرونا آویفاویر را براي 17 کشور جهان تامین می کند
ارزانتر از رمْدسیویر: روسیه داروی ضد کرونا آویفاویر را براي 17 کشور جهان تامین می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به عنوان سرمایه گذار تهیه کننده اولین واکسن علیه ویروس کرونا در جهان و گروه CheMRar مستقر در مسکو توافق کردند که داروی آویفاویر به عنوان داروی ضد کووید 19 را به 17 کشور جهان عرضه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در اواخر ماه مه ، روسیه اولین داروی ضد کووید 19 در جهان را بر اساس فاویپیراویر، به عنوان یک داروی ضد ویروس ثبت کرد. این دارو از ژوئن در کلینیک های روسیه برای درمان بیماری ویروس کرونا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته و از آن زمان توسط بیمارستان های بلاروس، قزاقستان، بولیوی و تعدادی دیگر از کشورها نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

ایران در نوبت خرید واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران در نوبت خرید واکسن کرونا

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه به عنوان سرمایه گذار تهیه کننده اولین واکسن علیه ویروس کرونا در جهان و گروه CheMRar مستقر در مسکو توافق کردند که داروی آویفاویر به عنوان داروی ضد کووید 19 را به 17 کشور جهان عرضه کنند.

آویفاویر، اولین داروی مبتنی بر فایپیراویر در جهان برای درمان کووید 19 است، اکنون این دارو به عربستان سعودی، برزیل، بلغارستان، کلمبیا، صربستان، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، هندوراس، کویت ارسال می گردد.  پاناما ، پاراگوئه ، صربستان ، اسلواکی ، آفریقای جنوبی ، امارات و اروگوئه نیز از جمله دیگر کشورهای دریافت کننده این دارو هستند.

برای اولین بار در تاریخ 29 مه 2020 این دارو در روسیه ثبت شد، در حال حاضر برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 در بیش از 70 منطقه روسیه از این دارو استفاده شده است و متعاقبا توسط بلاروس، بولیوی، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز خریداری شده است.  

چند ماه پس از آزمایشات آویفاویر در روسیه، اثر فاویپیراویر در برابر کووید 19 توسط Fujifilm Holdings Corp ژاپن تأیید شده است.

آویفاویر به عنوان داروی ضد کوویید 19 به عنوان داروی پیشرو در بازار روسیه

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان كرد كه در مقایسه با سایر داروهای تولید روسیه بر اساس فاویپیراویر، آویفاویر در معالجه بیش از 400 بیمار كه از ماه آوریل به بیماری ویروس كرونا مبتلا شده اند، موثرتر بوده است. این دارو اکنون توسط رگولاتورهای اروپایی ، خاورمیانه ای و آسیایی مورد تأیید قرار گرفته است و به عنوان داروی ضد ویروس کرونا در روسیه برای صادرات به داروی شماره یک تبدیل شده است.       

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام نموده است، این دارو در مقایسه با رمْدسیویر، داروی مبتنی بر فاپیپیراویر که در ایالات متحده تولید می شود، بسیار ارزان تر است.  

کریل دیمیتریف، مدیرعامل شرکت صندوق سرمایه گذاری "راشن دایرکت" می گوید: "هنگامی که ما اولین داروی ضد ویروس کرونا را در جهان بر اساس فاویپیراویر ثبت کردیم، شک و تردید زیادی در این خصوص وجود داشت زیرا مردم فکر می کردند که چگونه ژاپن هنوز آن را ثبت نکرده است و چگونه می توانیم ما آن را ثبت کنیم. اکنون پنج ماه پس از آزمایشات بالینی ما، می بینیم که ژاپن اثر بالینی فاویپیراویر را تأیید کرده است."   

واکسن کرونا؛ سلاح جدید روسیه که غرب از آن می ترسد  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکسن کرونا؛ سلاح جدید روسیه که غرب از آن می ترسد

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مستقیم روسیه تأکید می کند که جدا از آزمایشات بالینی که در 35 مرکز پزشکی در روسیه انجام شده است ، کارآیی داروی آویفاویر با ازمایش بر روی 940 بیمار در مطالعات مشاهده ای پس از ثبت نام آزمایش شده است، که این "بزرگترین آزمایش بالینی یک دارو مبتنی بر فاپیپیراویر علیه ویروس کرونا در جهان  است".

دیمیتریف می افزاید: "بر اساس آزمایشات بالینی گسترده ما و تحقیقات انجام شده در ژاپن که تأیید کننده اثر فاپیپیراویر در برابر ویروس کرونا است، ما معتقدیم که آویفاویر و سایر محصولات مبتنی بر فاپیپیراویر داروهای ضد ویروسی پیشرو علیه کووید 19 در جهان هستند.علاوه بر اثربخشی و ایمنی ثابت شده ، آویفاویر سه تا چهار برابر ارزان تر از رمْدسیویر است."  

آزمایشات کارایی آویفاویر را تأیید می کنند  

طبق نتایج آزمایشات بالینی پس از ثبت نام ، بیماران با علائم کرونا ویروس از آویفاویر استفاده می کردند سریعتر بهبود یافتند ، زیرا در 30٪ موارد این دارو در مراحل اولیه بیماری تاثیر گذار بوده است، در حالی که سطح اشباع اکسیژن در خون بیمار کم شده بود، در نتیجه بیمار دو برابر سریعتر از زمان استفاده از درمان سنتی به حالت عادی برگردانده شد. هیچ عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو گزارش نشده است. در عین حال ، بر اساس نتایج منتشر شده در 23 سپتامبر ، مرحله سوم آزمایشات بالینی داروی آویگان مبتنی بر فاویپیراویر ژاپنی نیز بهبودی کمتری را در بین بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی سخت نشان داد.

صندوق سرمایه داری مستقیم روسیه، به عنوان یک بنیاد امور عام المنفعه در روسیه ، همچنین در تولید اولین واکسن ضد ویروس کرونا در جهان ، با نام اسپوتنیک وی ، مشارکت داشته است که این واکسن در 11 اون در روسیه ثبت شد. روسیه اکنون تقاضای 1 میلیارد دوز واکسن از حداقل 20 کشور از جمله امارات ، عربستان سعودی ، اندونزی ، فیلیپین ، مکزیک ، برزیل و هند دریافت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала