آغاز موج سوم کرونا در برخی استان های ایران

© Photo / IRNAدکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
دکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آغاز موج سوم کرونا در برخی از استان های کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دکتر سیما سادات لاری در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان داشت: هفت ماه است که تمام کشورهای دنیا درگیر بیماری کرونا هستند و تاکنون 965 هزار نفر از جمعیت دنیا قربانی این بیماری شده‌‌اند که 2.5 درصد از این آمار، مربوط به ایران است.

وی افزود: هنوز نه واکسنی برای این بیماری کشف شده و نه درمان قطعی برای آن وجود دارد. بهترین راه جلوگیری از این بیماری، رعایت دقیق پروتکل‌‌های بهداشتی است. مدتی از این بیماری می‌‌گذرد و زندگی نیز جریان دارد، ما باید سبک زندگی مان را تغییر دهیم. همه دنیا به سمت بازگشایی‌‌ها و از سرگیری فعالیت‌‌ها گام برداشته‌‌اند، اما با رعایت دقیق پروتکل‌‌های بهداشتی. ما نیز با عزم جدی‌‌تر، در رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی نباید کوتاهی کنیم، ممکن است مردم اندکی خسته شده باشند، اما با توجه به شیوع بیشتر ویروس و آغاز موج سوم، در برهه کنونی ملزم به رعایت اصول بهداشتی و ضروری هستیم. نکته بعدی خستگی کادر درمانی است. با افزایش آمار ابتلا، فشار کاری کادر درمان نیز بیشتر شده و احتمال بیمار شدنشان نیز بیشتر می‌‌شود.

لاری خاطر نشان کرد: در برخی استان‌‌ها موج سوم کرونا آغاز شده و لازم است درخصوص کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار دهیم. بارها تاکید کردیم که پاییز امسال به دلیل شیوع آنفلوآنزا می‌‌تواند فصل نگران کننده ای باشد. البته آماری که از نیمکره جنوبی رسیده، امیدوارکننده است، چراکه به علت استفاده از ماسک و رعایت بهداشت، آمار ابتلا به آنفلوآنزا 90 درصد کاهش پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала