ظریف : تردیدی برای مذاکره نداریم ولی برای مساله مذاکره شده، گفت و گو نمی کنیم

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بیان داشت که آمریکا طرف نقض کننده برجام است و افزود:گفت: ایران هرگز تردیدی برای مذاکره ندارد اما برای آنچه که مذاکره شده است، دوباره گفت‌وگو نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت دولت محمد جواد ظریف روز دوشنبه در نشستی با اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا خاطر نشان کرد: ما به قوانین بین‌المللی احترام می گذاریم، ما به برجام به عنوان یک توافق بین المللی احترام می گذاریم و هیچ گاه به کشوری یورش نبرده‌ایم.

وزیر امور خارجه ایران افزود: این ها چیزهایی است که باید از دولت آمریکا نگرانی داشت. این آمریکا است که باعث نگرانی جامعه بین‌المللی در نقض هنجارهای بین‌المللی شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت آمریکا به برجام  خاطر نشان کرد: این آمریکا است که باید نشان دهد به این توافق احترام می‌گذارد، ما همچنان عضو برجام هستیم. ایران امروز حتی به خاطر عدم مجوزهای آمریکا نمی‌تواند حتی واکسن آنفلوآنزا را سفارش دهد. خریدی که با پول خودمان انجام می‌شود نه آنها.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ایران هرگز تردیدی برای مذاکره ندارد اما برای آنچه که مذاکره شده است، دوباره گفت‌وگو نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала