انتقاد پمپئو از کشورهای اروپایی به علت عدم حمايت از بازگشت تحریم ها علیه ایران

© AFP 2023 / Claudio Reyes انتقاد پمپئو از کشورهای اروپایی به علت عدم حمايت از بازگشت تحریم ها علیه ایران
 انتقاد پمپئو از کشورهای اروپایی به علت عدم حمايت از بازگشت تحریم ها علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو اعلام نمود که اروپایی ها در "توافق هسته ای احمقانه" با تهران گیر افتاده اند و از کشورهای اروپایی که از بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران حمایت نکردند، انتقاد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو از کشورهای اروپایی انتقاد کرد که نمی خواهند اسلحه به ایران برسانند، اما به طور رسمی از بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه تهران حمایت نمی کنند.

توصیه ظریف به ترامپ در خصوص پمپئو - اسپوتنیک ایران
توصیه ظریف به ترامپ در خصوص پمپئو

آمریكا ادعا می كند كه تحریم های گسترده سازمان ملل علیه ایران روز یكشنبه پس از ابلاغیه واشنگتن به اجرا درآمد، گرچه نه سازمان ملل متحد به عنوان یك سازمان و نه سایر كشورهای عضو آن را قبول ندارند.

پمپئو در واکنش به این موضع گیری اروپایی ها به فاکس نیوز گفت: "اروپایی ها به این امر ملحق نشده اند. آنها می دانند كه ما حق داریم. آنها در گفتگوهای خصوصی به ما می گویند: ما نمی خواهیم فروش اسلحه به ایران برگردد. آنها حتی در نامه ای ابراز داشتند كه آنها بسیار نگران این فروش اسلحه هستند، اما حمايت نکردند".  

پمپئو افزود: "امیدوارم آنها به ما بپیوندند." وی همچنین گفت که اروپایی ها در "توافق هسته ای احمقانه" با تهران گیر افتاده اند.

ایالات متحده استدلال می کند که اطلاع رسانی وی در مورد لزوم بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران برای احراز مجدد خودکار تحریم ها کافی است. با این حال ، طرفین توافق با ایران گفتند که ابلاغیه ایالات متحده هیچگونه تأثیر حقوقی ندارد و تحریم ها دوباره برقرار نمی شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала