پاسخ ماکرون به اظهارات تند وزیر دفاع ترکیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ماکرون به اظهارات تند وزیر دفاع ترکیه
پاسخ ماکرون به اظهارات تند وزیر دفاع ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با انتشار پیامی به اظهارات تند وزیر دفاع ترکیه پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، اظهارات "حلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه خطاب به رئیس ‌جمهور فرانسه درباره تنش‌ها در شرق مدیترانه، پاسخ توییتری ماکرون را در پی داشت.

وزیر دفاع ترکیه: مکرون رؤیای تبدیل‌شدن به ناپلئون را دارد - اسپوتنیک ایران
وزیر دفاع ترکیه: مکرون رؤیای تبدیل‌شدن به ناپلئون را دارد

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در صفحه شخصی خود در توییتر، ابتدا به زبان فرانسوی و ساعاتی بعد به زبان ترکیه‌ای درباره تنش‌ها در منطقه شرق دریای مدیترانه اظهارنظر کرد و تلویحا به اظهارات تند وزیر دفاع ترکیه پاسخ داد.

رئیس‌جمهور فرانسه در پیام‌های توییتری خود به دو زبان فرانسوی و ترکیه‌ای به نشست اخیر سران کشورهای اروپایی حاشیه دریای مدیترانه اشاره کرد و در اظهاراتی تلویحا به سخنان آکار پاسخ داد.

ماکرون نوشت: ما در آزاکسیو (شهری در جزیره کرس فرانسه) یک پیغام روشن به ترکیه فرستادیم: بیایید دوباره وارد یک گفت‌و‌‌گوی مسئولانه با حسن نیت و به دور از ساده لوحی شوید. این فراخوان، اکنون خواست پارلمان اروپا هم هست. به نظر می رسد که این فراخوان شنیده شده است. بیایید به جلو پیش برویم.

​پیش از این وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه اختصاصی با "کانال 4" تلویزیون بریتانیا در واکنش به اظهارات تحریک‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره این منطقه تصریح کرد: «ماکرون آتش‌بیار معرکه شرق مدیترانه شده و حل مشکلات را سخت‌تر می‌کند».

طی هفته‌های گذشته، تنش‌ها در شرق دریای مدیترانه بر سر اقدامات ترکیه در قبال آغاز حفاری‌ها و فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала