واکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا

© Sputnik / Vitaliy Belousovواکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا
واکنش روسیه به حضور مخالف لوکاشنکو در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه حضور نامزد سابق ریاست جمهوری بلاروس در نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا را بخشی از سناریوی دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که مشارکت سوتلانا تیخانوسکایا، نامزد سابق ریاست جمهوری بلاروس در نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا دلیلی بر خروج بروکسل از بیانیه خود در مورد عدم وجود ژئوپلیتیک در وضعیت این جمهوری و همچنین بخشی از سناریوی دخالت در امور داخلی بلاروس خواهد بود.

پارلمان اروپا: لوکاشنکو رئیس جمهور قانونی بلاروس نیست - اسپوتنیک ایران
پارلمان اروپا: لوکاشنکو رئیس جمهور قانونی بلاروس نیست

پیشتر آنا کراسولیناد، دبیر مطبوعاتی تیخانوفسکایا گفته بود، وی 21 سپتامبر در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل سخنرانی خواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما در صورت وجود چنین تماسی، دلیل دیگری بر خروج اتحادیه اروپا از بیانیه قبلی در مورد عدم وجود ژئوپلیتیک در اوضاع بلاروس و هرگونه تشابه با سناریوی فوریه 2014 در اوکراین، زمانی که تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا به اصطلاح توافق نامه بین مقامات و مخالفان که در روز بعد پایمال شد را ضمانت کردند، می‌بینیم.

زاخارووا همچنین تصریح کرد که دعوت تیخانوفسکایا نماینده خودخوانده اپوزیسیون بلاروس به بروکسل "بخشی از سناریوی دخالت در امور داخلی بلاروس است." وی تاکید کرد، این اقدام نقض مستقیم اصول اساسی منشور سازمان ملل و همچنین نقض اصول سند نهایی هلسینکی سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала