سوریه هلند را به استفاده از دادگاه لاهه برای منافع ایالات متحده متهم کرد

CC BY 4.0 / IRNA / سوریه هلند را به استفاده از دادگاه لاهه برای منافع ایالات متحده متهم کرد
سوریه هلند را به استفاده  از دادگاه لاهه برای منافع ایالات متحده متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه سوریه هلند را به سوءاستفاده از دادگاه لاهه برای پشتیاتی از منافع آمریکا متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه سوریه گفت هلند از دادگاه بین المللی لاهه در راستای منافع ایالات متحده استفاده می کند و توافق نامه های بین المللی را در سازمان ملل نادیده می گیرد.

 وزارت امور خارجه این کشور قبلاً گفته بود، هلند تصمیم گرفت سوریه را به اتهام نقض فاحش حقوق بشر، به ویژه شکنجه علیه شهروندانش مورد بازخواست قرار دهد. هلند با ارسال یادداشت دیپلماتیک تصمیم خود را به مقامات سوریه اطلاع داد. در عین حال آنها مشخص نکردند به چه مدرکی استناد می کنند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: "دولت هلند، بار دیگر با پذیرفتن نقش عروسک آمریکایی، از دادگاه لاهه در جهت منافع سیاسی حامیان خود در ایالات متحده استفاده می کند. دادگاه به عنوان سکوی پرشی برای غلبه بر قوانین بین المللی و سازمان ملل مورد استفاده قرار می گیرد و همه اینها با بی اعتنایی غیرقابل قبول به تعهداتشان به عنوان کشوری که دفتر مرکزی این سازمان بین المللی (دادگاه لاهه)  در آن واقع شده است."  

وزارت امور خارجه سوریه گفت هلند پس از یک رسوایی بزرگ در استفاده از بودجه مالیات دهندگان این کشور برای پشتیبانی و تأمین مالی گروه های مسلح در سوریه که توسط دادستان های هلند به عنوان تروریست طبقه بندی می شود، آخرین کشوری است که می‌تواند در مورد حقوق بشر و حمایت از غیرنظامیان صحبت کند.

وزارت امور خارجه در این بیانیه گفت: "دولت سوریه حق پیگرد قانونی همه افراد مرتبط با تروریست ها در سوریه را دارد و كشورها، دولت ها و سیاستمداران را مسئول خونریزی، تخریب زیرساخت ها و غارت منابع مردم سوریه می داند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала