رئیس جمهور برزیل خود انزوایی در دوره کرونا را نشانه ضعف می داند

© AP Photo / Eraldo Peresرئیس جمهور برزیل خود انزوایی در دوره کرونا را نشانه ضعف می داند
رئیس جمهور برزیل خود انزوایی در دوره کرونا را نشانه ضعف می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جائر بولسونارو ، رئیس جمهور برزیل معتقد است خود انزوایی در دوره شیوع نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) اقدامی برای آدمهای ضعیف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال G1 ، رئیس جمهور برزیل گفت: "شما تسلیم این مزخرفات نشدید که می گویند "در خانه بمانید  و بعداً به اقتصاد خواهیم  پرداخت."  این برای افراد ضعیف است. بولسونارو این سخنان را در دیدار با کشاورزان در ایالت ماتو گروسو گفت . او از آنها بخاطر ادامه کار با وجود همه گیری کرونا تشکر کرد.

بولسونارو افزود ویروس واقعیتی است كه باید با آن روبرو شد و لازم نیست  خود را از آن پنهان کرد.

کروناصادرات داروی روسی کرونا به کشورهای جهان - اسپوتنیک ایران
صادرات داروی روسی کرونا به کشورهای جهان

رئیس جمهور برزیل  که خودش  به  ویروس کرونا مبتلا و سپس درمان شده ، بارها قرنطینه و همچنین اقدامات محدود کننده تجارت و خدمات در ایالت های برزیل برای مبارزه با شیوع  کووید 19 را مورد انتقاد قرار داده است.

تعداد فوتی  ها بر اثر ابتلا  نوع جدید ویروس کرونا در برزیل به 135،793 نفر افزایش یافته و از ابتدای شیوع این بیماری در مجموع 4،495،183 مورد ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده ،فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала