وزیر خارجه آفریقای جنوبی به ادعای رسانه آمریکایی واکنش نشان داد

© AFP 2023 / Mauro Pimentelنالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی
نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در مصاحبه تلویزیونی ابراز داشت: این ادعای بسیار عجیبی است که ایران بخواهد در کشور دوست خوب خود دست به عمل تروریستی بزند و البته دوستان ایرانی ما نیز به اندازه ما از انتشار این بیانیه تعجب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "اس.ای.بی.سی.نیوز" درباره ادعای نشریه پولتیکو مبنی بر قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی اظهار نظر کرد.

پاسخ ظریف به ادعای طرح ایران برای ترور سفیر آمریکا - اسپوتنیک ایران
پاسخ ظریف به ادعای طرح سوء قصد ایران علیه سفیر آمریکا

پاندور در این مصاحبه گفت: این ادعای بسیار عجیبی است و البته دوستان ایرانی ما نیز به اندازه ما از انتشار این بیانیه تعجب کردند.

وی افزود: به نظر من این گزارش تعجب آور است، چرا ایران که دوست بسیار خوب آفریقای جنوبی است، بخواهد در کشور دوست خوب خود دست به چنین عمل هولناکی بزند. فقط می‌توانم آن را عجیب توصیف کنم.

پیشتر پولتیکو به نقل از منابع ناشناس مدعی شده بود که ایران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی قصد ترور لانا مارکس سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است.

سعید خطیب ‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشرشده در رسانه آمریکایی پولتیکو که تلاش دارد برای واقعی نشان دادن آن به اظهارات یک مقام به ‌ظاهر دولتی آمریکا استناد کند اظهار داشت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала