واکنش سخنگوی دولت ایران امروز سه شنبه به اظهارات تهدید آمیز ترامپ

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ربیعی: هر گونه خطای راهبری آمریکا با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از «تسنیم»  سخنگوی دولت ایران روز 15 سپتامبر (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی به اظهارات تهدید آمیز ترامپ واکنش نشان داد.

ربیعی گفت: «متأسفم رئیس‌جمهور کشوری که داعیه مدیریت و نظم جهانی دارد چنین اظهارنظری سست و‌ مخدوش و شاید هم سفارشی انجام می‌دهد. آنها بر اساس همین اظهاراتِ مخدوش جنگ عراق و افغانستان را آغاز کردند و این سنت آمریکایی‌ها و بخصوص سنت رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست و جز برهم زدن نظم امنیت منطقه هدف دیگری دارد.

پرچم آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی به ادعای آمریکا واکنش داد

ترامپ شاید این اظهارات را به عنوان خوراک انتخاباتی مصرف می‌کند که امری نابخشودنی و خیانت به بشریت است. ننگ ترور سردار قهرمان و شهید ما سردار سلیمانی پاک نخواهد شد و اگر خطایی صورت گیرد ایران نیز پاسخ مناسب را خواهد داشت».

پیشتر دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، در صفحه توییتر خود نوشت:«هر حمله‌ ایران علیه آمریکا، به هر شکلی که باشد، با حمله‌ای هزار برابر عظیم‌تر به ایران پاسخ داده خواهد شد».

بر اساس گزارش رسانه‌ها، ایران ممکن است برای یک ترور یا حمله دیگر علیه آمریکا برای انتقام کشتن سلیمانی برنامه ریزی کند.

پیشتر دو مقام دولت آمریکا به استناد گزارش‌های اطلاعاتی، به نشریه پولیتیکو گفتند که جمهوری اسلامی ایران درحال توطئه برای کشتن لانا مارکس، سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی، به عنوان انتقام مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، است که دی ماه گذشته به دستور دونالد ترامپ طی حمله ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала