ادعای سوء قصد ایران علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی

© (file photo: handout)ادعای سوء قصد ایران علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی
ادعای سوء قصد ایران علیه سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه پولیتیکو به نقل از منابعی در دولت آمریکا مدعی شد که ایران ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی را بررسی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو نوشت؛ دولت ایران سوء قصد علیه "لانا ماركس" سفیر آمریكا در آفریقای جنوبی را به عنوان پاسخی به ترور سردار قاسم سلیمانی را بررسی می کند.

علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک ایران
ایران از "انتقام گیری سخت‌تر" از آمریکا سخن گفت

به گفته منبع این نشریه، ایران همچنان به دنبال راه هایی برای انتقام از ترور سردار سلیمانی است که یکی از این گزینه ها سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی است.

نشریه پولیتیکو می نویسد؛ این موضوع در خصوص تهدید وی در بهار منتشر شده بود، اما در هفته های اخیر، اطلاعات دقیقتری بدست آمده است. سفارت ایران در "پرتوریا" پایتخت اجرائی و اداری کشور آفریقای جنوبی در این موضوع دخیل است.

همچنین اشاره شده که در این خصوص به "لانا ماركس" سفیر آمریكا در آفریقای جنوبی هشدار داده شده است.

طبق گفته این نشریه؛ کاملاً مشخص نیست که چرا مارکس به عنوان هدف انتخاب شده است، زیرا او عملاً هیچ ارتباطی با ایران ندارد و به احتمال زیاد دوستی دیرینه او با ترامپ مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش این نشریه، ایران و آفریقای جنوبی در زمینه‌های مختلفی همکاری می‌کنند. یکی از این زمینه‌ها ذخایر اورانیوم آفریقای جنوبی است که در برنامه‌های هسته‌ای ایران کاربرد دارد. همچنین برخی توافقنامه‌های امنیتی بین ایران و آفریقای جنوبی امضاء شده است.

ایالات متحده 3 ژانویه امسال عملیاتی را برای  ترور سپهبد سلیمانی و همراهان وی از جمله معاون فرمانده حشد الشعبی عراق در بغداد انجام داد. در پاسخ ، ایران به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. در ابتدا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبری پنتاگون گفتند که حمله موشکی ایران تلفات جانی نداشته اما سپس ارتش آمریکا مجبور شد بپذیرد كه قربانیانی وجود داشته است. علاوه بر این ، تعداد سربازان آسیب دیده آمریکایی بر اثر این حمله دائما در حال افزایش بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала