بریتانیا نگران توانایی موشک های اتمی روسیه است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر بریتانیا نگران توانایی موشک های اتمی روسیه است
بریتانیا نگران توانایی موشک های اتمی روسیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس اطلاعات ارتش انگلیس اعلام کرد: روس ها غرب را به دقت زیر نظر گرفتند تا بفهمند كجا بايد سرمايه گذاری كنند تا مشكلات بيشتری برای ما ايجاد كنند.

به گزارش اسپوتنیک، تلگراف می نویسد که جیم هوک نهال رئیس اطلاعات ارتش انگلیس در بیانیه ای گفته است: موشک کروز دوربرد اتمی "بوره وستنیک" روسیه می تواند سالها کره زمین را دور بزند و هر لحظه آماده حمله باشد، همانطور که روسیه از نظر فن آوری سعی در "عبور از مرزهای علم" دارد.

قول رهبر چین به پوتین: از نتایج جنگ جهانی دوم دفاع خواهیم کرد! - اسپوتنیک ایران
قول رهبر چین به پوتین: از نتایج جنگ جهانی دوم دفاع خواهیم کرد!

هوک نهال در طی یک جلسه توجیهی رسانه ای در مرکز اطلاعاتی اتحاد اطلاعاتی پنج چشم (كه سرویس های اطلاعاتی از ایالات متحده، انگلیس، كانادا، استرالیا، نیوزیلند را گرد هم می آورد) گفت: مسکو در حال آزمایش موشک کروز زیر صوت مجهز به موتور هسته ای است که دارای دامنه جهانی است و می تواند از جهات غیرمنتظره حمله کند.

هوک نهال همچنین توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که به لطف موتور های هسته ای موشک های روسی "عملاً زمان انتظار نامحدود دارد".

علاوه بر این، رئیس اطلاعات نظامی بریتانیا، اشاره به سرمایه گذاری های کلان روسیه در توسعه ناوگان زیردریایی و ذخایر اعماق دریا کرد.

رئیس اطلاعات ارتش انگلیس تصریح کرد: آنها غرب را به دقت زیر نظر گرفتند تا بفهمند كجا بايد سرمايه گذاری كنند تا مشكلات بيشتری برای ما ايجاد كنند.

در تاریخ ۱ مارس ۲۰۱۸، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در پیام خود به مجمع فدرال، در مورد ظهور آخرین نوع سلاح های استراتژیک، به ویژه در مورد سامانه های مافوق صوت "کینژال، آوانگارد، بوره وستنیک، لیزر جنگی پریسوت، پوزیدون زیردریایی بی سرنشین با قدرت هسته ای" صحبت کرد.

پیش از این، پنتاگون در تولید سلاح های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده بود. کارشناسان تصور می کردند که چنین تأخیری حدود پنج سال است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала