ساخت ماسکی که علائم کووید 19 را ردیابی می کند

© Sputnik / Verteidigungsministerium Russlands / Handoutساخت ماسکی که علائم کووید 19 را ردیابی می کند
ساخت ماسکی که علائم کووید 19 را ردیابی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان یک سیستم حسگر ویژه ایجاد کرده اند که قادر به شناسایی علائم کووید 19 من جمله تب و فشار خون است را تهیه نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در روزنامه استریت تایمز، دانشمندان سنگاپوری یک سیستم حسگر ویژه ایجاد کرده اند که قادر به شناسایی علائم کووید 19 است، این حسگر می تواند در هر ماسکی قرار گیرد.

آغاز تولید ماسک از شاه دانه در فرانسه  - اسپوتنیک ایران
آغاز تولید ماسک از شاه دانه در فرانسه

متخصصان "سیستم مانیتورینگ" ویژه ای ایجاد کرده اند که حسگرهای آن امکان جمع آوری اطلاعات مربوط به دمای بدن، اشباع اکسیژن خون، فشار خون و ضربان قلب را فراهم می کند. بر اساس این شاخص ها، می توان نتیجه گرفت که فرد به ویروس کرونا مبتلا است یا خیر.

در این گزارش امده است: "ما دیدیم که وقتی بیماران کووید 19 در بخشهای ایزوله بودند ، کارکنان بهداشت مجبور میشدند برای خواندن درجه حرارت بدن و اشباع اکسیژن خون هر 30 دقیقه یا بیشتر به آنجا بروند ... بنابراین ما فکر کردیم که آیا می توان به این افراد کمک کرد در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا و کاهش خطرات آن قرار داردن با استفاده از این حس گرها کمک کرد یا خیر".

پروفسور و مدیر اجرایی انستیتو تحقیقات و مهندسی در دانشگاه سنگاپور، لو شیان جون در ادامه مقاله می نویسد، این سیستم که توسط متخصصان ساخته شده، از حسگرهایی تشکیل شده است که با مواد پلیمری پوشانده شده اند و برای ساخت اسباب بازی های کودکان استفاده می شود. به گفته دانشمندان ، موادی که سنسورها در آن نصب شده اند ، انعطاف پذیر و ضد آب هستند. این دستگاه همچنین دارای یک فرستنده سیگنال بلوتوث داخلی است که با استفاده از آن می توانید داده ها را به برنامه تلفن هوشمند در زمان واقعی ارسال کنید.

به گفته پروفسور، کل این سیستم را می توان به صورت ماسک قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرفدوخت. از نظر تئوری نیز یک ماسک مجهز به تراشه قابل شستشو و استفاده مجدد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала