ترامپ یقین دارد که جان میلیون ها آمریکایی را نجات داده است

© REUTERS / Joshua Robertsترامپ یقین دارد که جان میلیون ها آمریکایی را نجات داده است
ترامپ یقین دارد که  جان میلیون ها آمریکایی را نجات  داده است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر از زیر بار مسئولیت بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده شانه خالی کرده و گفت اطمینان دارد که اگر اقدامات دولت او نبود ، "میلیون ها نفر می مردند".

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در روز چهارشنبه گفت: فکر می کنم اگر آن کارهایی را که کردیم انجام نمی دادیم ، میلیون ها نفر می مردند. ما کشور را بستیم و این کار را بسیار موثر انجام دادیم . ما به فعالیت در این زمینه پرداخته  و همراه با همه جهانیان  در مورد این بیماری وحشتناک اطلاعاتی کسب کردیم"

رئیس جمهور آمریکا افزود: "من فکر می کنم ما از هر لحاظی کارهای خارق العاده ای را انجام دادیم. ما اصلا نباید هیچ  کسی را از دست می دادیم  اما چین چیزی را پخش کرد که پخش آن مجاز نیست ، این از چین بیرون آمد و در اروپا و سراسر جهان شیوع پیدا کرد. نباید چنین اتفاقی می افتاد".

عوامل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
عوامل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا

باب وودوارد روزنامه نگار معروف واشنگتن پست ، در کتاب جدید خود "خشم" می نویسد که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که می دانست ویروس کرونا خطرناک است اما بارها و بارها در سخنان خود خطر این بیماری را پایین آورد. ترامپ پس از انتشار بخشهایی از کتاب وودوارد اظهار داشت که نمی خواست در کشور وحشت ایجاد کند.

طبق آخرین آمار منتشره توسط  دانشگاه جان هاپکینز ،تا به حال  6.334 میلیون آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده و 189.9 هزار نفر از مبتلایان فوت کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала