پنتاگون میزان کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق را اعلام کرد

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airپنتاگون میزان کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق را اعلام کرد
پنتاگون میزان کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال فرانک مکنزی ، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (CENTCOM) ، روز چهارشنبه از کاهش حضور نظامی این کشور در عراق به میزان 2200 نفر نظامی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان ، مكنزی گفت: "این كاهش حضور به ما اجازه می دهد تا در زمینه ریشه كن كردن آخرین بازماندگان داعش (گروهه موسوم به دولت اسلامی سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) در عراق و اطمینان از شکست پایدار آن ، به شركای عراقی خود مشاوره و كمک كنیم."

وی افزود: طرح کاهش نفرات  از 5.2 هزار به 3 هزار نفر در ماه سپتامبر اجرا می شود.

پیش از این ، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته بود که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان را اعلام خواهد کرد. به گفته وی ، ابتدا باید انتظار داشته باشیم که ترامپ خروج تعداد بیشتر نیروها از عراق و در روزهای آینده کاهش نیروها در افغانستان را اعلام کند.

اعزام نظامیان سعودی از عراق به پایگاه امریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اعزام نظامیان سعودی از عراق به پایگاه امریکا در سوریه

وعده های پایان جنگ در عراق و افغانستان که توسط پیشینیان ترامپ آغاز شده بود ، نکات کلیدی در برنامه انتخاباتی قبلی وی بود.

پارلمان عراق 5 ژانویه امسال با اکثریت آرا به خروج نیروهای مسلح خارجی از این کشور رأی داد و همچنین خواستار بازنگری در چارچوب همکاری با ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری آمریکا شد . این اقدامات پاسخی به عملیات آمریکا در حوالی فرودگاه بین المللی بغداد بود که در نتیجه آن بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد مورد هدف نیروهای آمریکایی قرار گرفته و ترور شدند. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه سال جاری در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала