تکذیب خبر منصرف شدن ناسا از خرید جا در سفینه فضایی روسیه

© Sputnik / Yuzhny SC / Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر تکذیب خبر منصرف شدن ناسا از خرید جا در سفینه فضایی روسیه
تکذیب خبر منصرف شدن ناسا از خرید جا در سفینه فضایی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس فضایی روسیه ("روس کاسموس") خبر مربوط به منصرف شدن آژانس فضایی آمریکا ، ناسا از خرید جا در سفینه روسی "سایوز" برای پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2021 را تکذیب کرد

به گزارش اسپوتنیک،  اگرچه این مطلب پیشتر در گزارش سالانه این سازمان دولتی روسیه ذکر شده بود، مقامات "روس کاسموس"  در توییتر  نوشته اند : "این چنین نیست."

مقامات آژانس فضایی روسیه خاطرنشان کردند به زودی پیشنهادات در زمینه اعضای اکیپ فضانوردان اعزامی به ایستگاه فضایی بین المللی بررسی می کنند و افزودند که این اکیپ ها کمافی السابق بین المللی خواهند بود.

یک منبع در صنعت موشک سازی و فضانوردی روسیه در ماه اوت  گفته بود  که در ماه آوریل ، برای اولین بار در تاریخ اکیپی متشکل از فقط فضانوردان روس با سفینه "سایوز ام اس 18"  به فضا پرواز می کند ، اما این خبر در سطح رسمی  تایید نشد .

 ورود فضانوردان  فضاپیمای دراگن به ایستگاه فضایی بین المللی + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
ورود فضانوردان فضاپیمای دراگن به ایستگاه فضایی بین المللی + ویدئو

طبق گزارش ناسا ، از سال 2006 ، ایالات متحده 72 جا در فضاپیمای سایوز را به قیمت بیش از 4 میلیارد دلار برای انتقال فضانوردان آمریکایی ، اروپایی ، کانادایی و ژاپنی به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگرداندن آنها  به زمین از روسیه خریداری کرده است.

در پایان ماه اوت ، سفینه فضایی  Crew Dragon که توسط شرکت خصوصی آمریکایی  SpaceX ساخته  شده ، به سلامت به زمین بازگشت. این سفینه اولین پرواز آزمایشی سرنشین به ایسگاه فضایی بین المللی را به همراه  دو فضانورد ناسا انجام داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала