چه آینده‌ای در انتظار توافق هسته‌ای ایران است؟

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: آمریکایی ها با فشار و تحریم به هدف خود نخواهند رسید.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به یادداشت منتشره ایگناتسیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوییس در توییتر تبادل نظر خوبی درباره آینده توافق هسته ای ایران و ثبات منطقه انجام شد.

وزیر خارجه سوییس در ادامه نوشت:« همه کشورهای جهان باید بدانند یک نظام حقوقی قوی در دنیا برقرار است تا بتوانند با امنیت خاطر زندگی کنند به همین خاطر مهم است که بویژه کشورهای قدرتمند به مقررات و قوانین بین المللی به طور کامل پایبند باشند.

از مشکلات ناشی از اعمال تحریم های آمریکا برای مردم ایران آگاه هستیم. کانال مالی سوئیس برای رفع این مشکلات طراحی و راه اندازی شده و برای ایفای نقش مفید این کانال تلاش خواهیم کرد.

وزیر خارجه سوئیس: توسعه کانال مالی میان تهران و برن ضروری است - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه سوئیس: توسعه کانال مالی میان تهران و برن ضروری است

برای رفع مشکلات همچنان در کنار ایران هستیم و برای ایفای نقش خود تلاش خواهیم کرد. در این سفر دیدارهای بسیار خوبی با مقام های جمهوری اسلامی داشتم که این ملاقات ها می تواند مبنای توسعه و تقویت روابط دو کشور در زمینه های مختلف باشد».

حسن روحانی در دیدار با وزیر امور خارجه سوئیس گفت:«معیار در روابط کشورها باید مقررات بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باشد. آمریکا سالهاست که بدنبال حذف نظام جمهوری اسلامی و مداخله در امور داخلی ایران است و آقای ترامپ در یک محاسبه غلط فکر می کرد که با فشار به ایران و جنگ اقتصادی می تواند نظام جمهوری اسلامی را ظرف سه ماه از پای درآورد.

هر روزی که آمریکا تصمیم بگیرد از اشتباهات خود دست بردارد، اقدامات غیر قانونی خود را جبران کرده و به  قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام برگردد، راه برای او باز است. امروز برای آمریکایی ها کاملا روشن شده که اشتباه کرده اند و با فشار و تحریم به هدف خود نخواهند رسید.

انتظار ما از همه کشورهای دوست و آزاد جهان این است که در برابر تروریسم و اقدامات غیرقانونی که آمریکا در طی این سالها مرتکب آن شده، سکوت نکنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала