هند با موفقیت موشک اسکرام جت هایپرسونیک خود را آزمایش کرد

© Photo / U.S. Air Forceهند با موفقیت موشک اسکرام جت هایپرسونیک خود را آزمایش کرد
هند با موفقیت موشک اسکرام جت هایپرسونیک خود را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند دومین پرواز آزمایشی با تکنولوژی اسکرام جت خود را انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند، یک نمایشگر پرواز هوابرد اسکرام جت را که برای موشک کروز با سرعت ۶ ماخ طراحی شده و هدف آن توسعه فناوری های موشک های کروز آینده است، را با موفقیت آزمایش کرد.

این پرتاب روز دوشنبه از سامانه پرتابگر عبدالکلام در جزیره ویلر در سواحل ادیشا به فضا پرتاب شد و این دومین پرواز آزمایشی موفقیت آمیز آن بود.

آزمایش قبلی در ژوئن سال گذشته انجام شد و شایعاتی را به وجود آورد که فقط تا حدی موفقیت آمیز بود، به دلیل مشکلاتی که در موشک بالستیک Agni-I استفاده می شد تا سرعت لازم را به نمایشگر بدهد.

تصاویر آزمایش جدید پرتاب و همچنین جدا شدن وسیله نقلیه آزمایشی از تقویت کننده آن را نشان می دهد.

​تکنولوژی وسیله نمایشگر هایپرسونیک  مجهز به موتور اسکرام جت است، نوعی سیستم پیشران که برای تداوم احتراق سوخت به جریان هوای مافوق صوت نیاز دارد. این کار اجازه می دهد تا هواپیما با سرعت بسیار بالایی حرکت کند اما همچنین چالش های جدی در زمینه طراحی و تولید ایجاد می کند.

​فناوری اسکرام جت توسط کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین، برای اهداف نظامی مورد بررسی قرار می گیرد. به طور بالقوه ممکن است به یک سیستم پیشران برای موشک های کروز دوربرد چند مرحله ای در آینده تبدیل شود که به دلیل سرعت زیاد رهگیری آن دشوار باشد. همچنین برای پرتاب های فضایی با مدار کم پیشنهاد شده است، اگرچه چنین وسیله نقلیه ای برای انجام مرحله نهایی سفر به پیشران موشکی اضافی نیاز دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала