تهدیدات بر ایران اثرگذار نیست

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI تهدیدات بر ایران اثرگذار نیست
تهدیدات بر ایران اثرگذار نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی: آمریکایی‌ها تنها بلوف می‌زنند تا گرفتاری‌ها و مشکلات‌شان را پوشش دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، ابراهیم عزیزی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد آمریکا صلاحیت طرح موضوع فعال‌سازی مکانیسم ماشه را ندارد.

وی در ادامه گفت:«آمریکایی‌ها تنها بلوف می‌زنند تا گرفتاری‌ها و مشکلات‌شان را پوشش دهند. مطمئنا این تهدیدات توخالی بر ما اثرگذار نخواهد بود.

آمریکایی‌ها صلاحیت ورود به این موضوع را ندارند چون آن‌ها از این توافق‌نامه خارج شده و دیگر در قالب چارچوب‌های آن قرار نمی‌گیرند. پس آمریکا نباید برای خودش حقی درباره برجام قائل باشد که بخواهد از ابزارهای آن استفاده کند. قوانین بین‌المللی و چارچوب‌های پذیرفته شده نشان می‌دهد که با خروج آمریکا از توافق برجام دیگر حق دخالت در مراحل و تصمیمات بعدی را ندارد.

چین: علاوه بر برجام، اقدامات بیشتری برای حل مسئله هسته ای ایران انجام شود - اسپوتنیک ایران
چین: علاوه بر برجام، اقدامات دیگری برای حل مسئله هسته ای ایران انجام شود

دیگر آمریکا نمی‌تواند بر طبل یک جانبه‌گرایی بکوبد. امروز حکومت‌ها برخاسته از اراده جمعی و مردم هستند و رفتارهای خلاف قوانین آمریکا را نمی‌پذیرند. آمریکا باید خود را با نظام بین‌المللی همراه کند و پایبند بر قوانین باشد البته که رئیس جمهور آمریکا به هیچ قاعده بین‌المللی پایبند نیست.

ظاهرا مقامات آمریکایی هنوز به این واقعیت پی نبردند که ایران ۴۰ سال در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها ایستادگی کرده است. آن‌ها حرف از مکانیسم ماشه می‌زنند اما ما سال‌هاست که دست‌مان بر روی ماشه بوده و منتظریم به هر حرکتی علیه منافع ملی به درستی پاسخ دهیم. پس این تهدیدات توخالی بر ما اثرگذار نخواهد بود. البته که با این وجود هم باید دستگاه دیپلماسی فعال‌تر و جدی‌تر عمل کرده و جلوی رفتارهای آمریکایی‌ها و دولت‌های همراه با او را بگیرند.

‌ما از همان ابتدا معتقد بودیم برجام راه به جایی نخواهد برد و تکیه‌گاه خوبی نیست. اطمینانی هم به نظامات غربی اروپایی وجود ندارد ولی با این حال اجازه نمی‌دهیم آن‌ها از برجام برای سوءاستفاده و خدشه‌ وارد کردن بر منافع کشورمان استفاده کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала