زاخاروا: روسیه آماده است ۲۴ ساعته با آلمان درباره ناوالنی همکاری کند

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا: روسیه آماده است ۲۴ ساعته با آلمان درباره ناوالنی همکاری کند
زاخاروا: روسیه آماده است ۲۴ ساعته با آلمان درباره ناوالنی همکاری کند
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو آماده است ۲۴ ساعت شبانه روز با برلین در خصوص وضعیت الکسی ناوالنی همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخاروا در این خصوص اطلاع داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: « ما ۲۴ ساعته آماده همکاری با طرف آلمانی هستیم. می خواهم یادآوری کنم که وقتی سفیر روسیه در وزارت خارجه آلمان بود، این سوال را مطرح کرد که اگر اسناد مشخصی وجود دارند تا طرف روسی بتواند برای مطالعه و بررسی این موضوع داشته باشد، اما در پاسخ چیزی دریافت نکرد. امروز هم ما چنین شرایطی داریم.»

زاخاروا یادآوری کرد که طرف روسی خطابیه دادستان کل روسیه در پرونده ناوالنی را در تاریخ ۲۷ اوت به برلین داده است. بنابراین درخواست بلافاصله ارسال شده است و مسکو منتظر است تا طرف آلمانی واکنش سریع و علمیاتی نشان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: « ما چه می بینیم؟ تا به امروز پاسخی نیست. ضمن اینکه به نظر می رسد این جمعه خطابیه به سازمان قضایی برلین تحویل داده شد. اگر برلین به کارایی و سرعت نیازمند است در وهله اول طرف آلمانی باید آنرا نشان دهد.»

پیشتر وزیر خارجه آلمان گفته بود که انتظار دارد روسیه در ارتباط با حادثه ناوالنی در آینده ای نزدیک اقدام کند و در غیر این صورت برلین با شرکا درخصوص پاسخ بحث و گفتگو خواهد کرد.  

 هواپیمای حامل الکسی ناوالنی که از شهر تومسک به مسکو در پرواز بود، در شهر اومسک فرود اضطراری داشت. حال این وبلاگ نویس و سیاستمدار منتقد روس هنگام پرواز بد شده و پس از فرود هواپیما در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. پزشکان وضعیت ناوالنی را بسیار وخیم ارزیابی کردند. ناوالنی چند روز بعد به یک کلینیک در آلمان برای ادامه درمان منتقل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала