آلمان از روسیه خواست تا در مورد وضعیت ناوالنی پاسخگو باشد

© Sputnik / Alexander Tscherbak /  مراجعه به بانک تصاویر آلمان از روسیه خواست تا در مورد وضعیت ناوالنی پاسخگو باشد
آلمان از روسیه خواست تا در مورد وضعیت ناوالنی پاسخگو باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آلمان در مورد وضعیت ناوالنی اظهار نظر کرد و خواستار توضیحات روسیه در این مورد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آلمان، هایکو ماس گفت که انتظار دارد روسیه در حادثه مربوط به الکسی ناوالنی در روزهای آینده اقدام نماید، در غیر این صورت برلین اقدامات تلافی جویانه را با شرکا در میان خواهد گذاشت.

وی در مصاحبه با روزنامه Bild am Sonntag گفت: " اولتیماتوم به کسی جهت پیشبرد موضوع کمک نمی کند. اما اگر هیچ توضیحی از طرف روسیه در روزهای آینده ارائه نشود، ما باید پاسخ را با شرکای خود در میان بگذاریم."

الكسی ناوالنی از مخالفین دولت روسیه - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد پزشکان روسیه به آلمان در باره ناوالنی

به گفته ماس، حمله به ناوالنی با استفاده از یک عامل جنگ شیمیایی کشنده ممنوع در سطح بین المللی انجام شده است.

هنگامی که از وی سوال شد که چقدر اطمینان دارد که دولت روسیه ارتباطی با قضیه ناوالنی دارد، ماس پاسخ داد: " نشانه‌های زیادی برای این احتمال وجود دارد، به همین دلیل طرف روسی اکنون با یک چالش روبرو است."

ماس افزود: " ما برای حل این جنایت جدی به دولت روسیه امید زیادی داریم. اگر هیچ ارتباطی با حمله نداشته باشد، به نفع خود آنهاست كه این واقعیت را ثابت كند."

یادآور می‌شود که پس از اینکه حال ناوالنی در 20 آگوست در هواپیما بد شد در بیمارستانی در امسک بستری شد. بر اساس نتایج معاینات، پزشکان اومسک تشخیص اصلی را اختلال متابولیک عنوان کردند که باعث تغییر شدید قند خون می شود. علت آن مشخص نبود، اما طبق گفته پزشکان امسک ، هیچ سمی در خون و ادرار ناوالنی یافت نشد.

پس از آن ناوالنی با هواپیما به آلمان منتقل شد. روز چهارشنبه، دولت فدرال آلمان با استناد به پزشكان ارتش گفت كه گفته می شود ناوالنی با ماده ای از گروه سمی نوویچوک مسموم شده است. در همین راستا، کرملین اظهار داشت که برلین یافته های خود را به مسکو اطلاع نداده و وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرده است که روسیه منتظر پاسخ آلمان در برابر درخواست رسمی روسیه برای این وضعیت است.

در روز بستری شدن ناوالنی ، دادستانی و پلیس بررسی های خود را آغاز کردند. سفارت روسیه در برلین گفت كه آنها از طرف آلمانی سریعترین پاسخ به درخواست دادستانی كل روسیه در تاریخ 27 آگوست برای کمک حقوقی در پرونده ناوالنی را دارند. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت، روسیه علاقه مند است و می خواهد وضعیت را روشن کند، برای این منظور ما به اطلاعاتی از آلمان نیاز داریم که هنوز در دسترس نیست. پسکوف خاطرنشان کرد، اقدامات تحقیقاتی درباره اوضاع ناوالنی به طور واقعی ادامه دارد، در صورت تأیید وجود یک ماده سمی، تحقیقات علنی و به صورت قانونی انجام خواهد شد.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала