نداشتن مهارت ارتباطی، از مهم‌ترین دلایل اختلافات زوجین + عکس

© Fotolia / Dmitrimarutaقتل همسر در روز پنجم قرنطینه
قتل همسر در روز پنجم قرنطینه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وقتی با همسر خود صحبت می‌کنید، این کارها را انجام ندهید!

به گزارش اسپوتنیک، علی رغم اینکه بسیاری از زوجین از نظر عاطفی به یکدیگر علاقه دارند اما نمی دانند که چطور باید با هم صحبت و رفتار کنند و ارتباط موثری را ایجاد کنند. گفته شده است که ایجاد دیالوگ و یافتن راه ارتباطی موثر با صحبت از مهمترین دلایل تفاهم میان زوجین و نبود آن سبب اختلافات بسیاری است.

View this post on Instagram

A post shared by تلفیقی از هنر و زیبائی (@talfighi_az_honar) on

برای داشتن ارتباط موثر باید از مواردی در صحبت صرف نظر کرد تا سبب ایجاد حس منفی و اختلاف میان زوجین نشود. برای مثال صحبت دو پهلو همراه با کنایه می تواند اثر منفی بر روی رابطه داشته باشد. همچنین بی احترامی کردن و از بین رفتن حرمت ها اختلاف زیادی را میان همسران سبب می شود.
View this post on Instagram

A post shared by پرورش روح (@parvaresherooh) on

انتقاد میان زوجین هم می تواند سبب اختلاف و هم سبب تفاهم شود. روش انتقاد کردن بسیار مهم است و باید در زمینه با احتیاط برخورد شود. همچنین سرزنش سبب خستگی میان زن و شوهر می شود. زن و شوهر برای داشتن مهارت موثر ازتباطی باید از فریفتن یکدیگر و دروغ گفتن بپرهیزند و از وسیله تهدید برای به کرسی نشاندن حرف خود استفاده نکنند. 
هر نوع تحمیل عقاید و القای این حس که من از تو برتر هستم سبب ایجاد شکاف در روابط زوجین می شود. قطعا هر یک از زن و مرد دارای ویژگی های رفتاری خود هستند و هر کدام توانایی خاص خود را دارند که می توان در طول زندگی از آن استفاده کرد.
زوجین باید منظور خود را برای هم بصورت شفاف و واضح بیان کنند تا سو تفاهمی میان آنها نباشد. این روش سبب می شود تا اختلافاتی به جهت زاویه دید متفاوت میان آنان به وجود نیاید.
 بسیاری از کاربران از این مطلب استقبال کرده و معتقدند که مفید بوده است. عده ای از کاربران معتقدند که یادگرفتن مهارت های ارتباطی سبب ایجاد روابط مستحکم تری در خانواده می شود و بر همه کس واجب و لازم است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала