ناتو درباره ناوالنی جسله تشکيل می دهد

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو درباره ناوالني جسله تشکيل مي دهد
ناتو درباره ناوالني جسله تشکيل مي دهد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استولتنبرگ اعلام نمود که روز جمعه جلسه ناتو درباره اوضاع ناوالنی تشکیل مي گردد.

به گزارش اسپوتنیک، اوانا لونگسکو سخنگوی ناتو گفت دبیرکل ناتو استولتنبرگ در 4 سپتامبر جلسه  اي را با نمایندگان ناتو تشکیل می دهد تا در مورد اوضاع  الکسی ناوالنی وبلاگ نویس روسی صحبت کند.

آلمان - اسپوتنیک ایران
واکنش آلمان به سخنان لوکاشنکو در باره مسمومیت ناوالنی

کابینه وزیران آلمان روز چهارشنبه گفت که متخصصان آزمایشگاه بوندسوهر تشخیص داده اند که ناوالنی، که در برلین تحت معالجه قرار گرفته است، توسط ماده گروه مواد سمی نوویچوک "مسموم" شده است. دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه ب گفت که برلین درباره یافته های خود در مورد "مسمومیت" ناوالنی توسط "نوویچوک" مسکو را مطلع نکرده است.

سخنگوی ناتو در توییتر گفت: "دبیرکل ناتو پس از جلسه سفیر ناتو در مورد حمله نوویچوک علیه الکسی ناوالنی فردا ساعت 12.30 به مطبوعات خواهد پرداخت."

روز پنجشنبه ، پسکوف گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد این وضعیت با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان صحبت نکرده است. وی همچنین تأکید کرد که روسیه علاقه مند است و می خواهد از وضعیت ناوالنی با خبر شود.

شایان ذکر است که دیروز دولت آلمان اعلام کرد طبق نتایج یک بررسی سم شناسی در آزمایشگاه ارتش این کشور، الکسی ناوالنی بنیانگذار بنیاد مبارزه با فساد اداری در روسیه با یک ماده فلج کننده اعصاب از گروه «نوویچوک» مسموم شده است.

به دنبال آن سخنگوی کاخ کرملین اعلام داشت که روسیه برای روشن شدن وضعیت الکسی ناوالنی آماده تعامل همه جانبه با آلمان است، اما برلین تاکنون به درخواست رسمی مسکو که پیش از این ارسال شده است، پاسخی نداده است.

حدود دو هفته قبل ناوالنی که در حال پرواز به مسکو از سیبری بود در هواپیما حالش بد شد و در اومسک پزشکان توانستند جان او را نجات بدهند. اکنون او برای درمان در آلمان به سر می برد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала