تراز دریاچه ارومیه در سال 99 کاهش یافته است

© Photo / Ix4svsبازگشت تراز دریاچه ارومیه به روایت تصاویر ماهواره‌ ای
بازگشت تراز دریاچه ارومیه به روایت تصاویر ماهواره‌ ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان ‌غربی بیان داشت: تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۲ بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۲۷۱.۴۰ بود، کاهش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فرهاد سرخوش مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان ‌غربی، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۲ بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۲۷۱.۴۰ بود، کاهش داشته است.

پروژه ایستگاه مترو «کلنویی بولوار» در مسکو از معمار برجسته زها حدید - اسپوتنیک ایران
ایستگاه مترو در مسکو با طراحی فوق العاده زها حدید

سرخوش وسعت کنونی دریاچه ارومیه را ۲ هزار و ۸۴۲ کیلومترمربع عنوان کرده و تصریح کرد: در مشابه سال گذشته وسعت دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۸۹۶ کیلومترمربع بوده است.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه هم اکنون حجم دریاچه ارومیه ۳ میلیارد و ۴۹ میلیون مترمربع است گفت: سال گذشته حجم آبی دریاچه ارومیه به ۳ میلیارد و ۷۲ میلیون مترمربع رسیده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌های سازه‌ای احیای دریاچه ارومیه همچنان در حال فعالیت هستند بیان کرد: امید است که در اسرع وقت این پروژه‌ها به پایان رسیده و شاهد بهره‌برداری از آنها و در نتیجه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه باشیم.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان ‌غربی اذعان کرد: از سوی دیگر فعالیت‌های فرهنگی برای احیای دریاچه ارومیه در حال انجام است تا به بهبود شرایط و وضعیت آن کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала