روسیه برای تولید واکسن Sputnik V با هند به توافق رسید

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه برای تولید واکسن Sputnik V با هند به توافق رسید
 روسیه برای تولید واکسن Sputnik V با هند به توافق رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه برای تولید واکسن کرونا ویروس Sputnik V با چندین شرکت هندی به توافق رسید.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت، روسیه توافق نامه ای برای تولید بیش از 300 میلیون دوز واکسن کرونا ویروس Sputnik V با شرکت های هندی امضا کرده است.

وی در مصاحبه با NDTV گفت: "متخصصان هندی مشاهده كرده اند كه واكسن روسی چه می‌كند. ما پیش از این توافق‌نامه تولید با شركت های هندی را برای تولید بیش از 300 میلیون دوز واكسن روسی در سال امضا كرده‌ایم."

واکسن دو ناقلی  در برابر ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
اسپوتنیک V: اولین واکسن ثبت شده کووید-۱۹ + داده نمایی

دیمیتریف افزود روسیه به تمام پرسشهای هند در مورد واکسن ویروس کرونا پاسخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: "ما از سوی دانشمندان هندی پشتیبانی قوی داریم، ما با هند بسیار خوب کار می کنیم و معتقدیم که هند می تواند یک مرکز بزرگ برای تهیه واکسن برای سراسر جهان باشد. "

دیمیتریف همچنین افزود که روسیه درخواست بیش از یک میلیارد دوز واکسن ویروس کرونا را از کشورهای مختلف دریافت کرده است.

"ما معتقدیم که با تولید واکسن مشترک با هند، می توانیم واکسن را به همه کشورها، همه کشورهای کلیدی جهان تحویل دهیم. این یک فن آوری اثبات شده و ایمن است و ما بیش از یک میلیارد دوز درخواست از کشورهای مختلف دریافت کرده ایم. همانطور که گفتم، بیشتر 300 میلیون (دوز) در سال، ما معتقدیم که می توانیم در هند تولید کنیم."

در ماه آگوست، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از COVID-19 ثبت کرد که توسط مرکز تحقیقات گامالیا به همراه با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده است.بر اساس گزارشهای تولیدکنندگان،  این صندوق از بیش از 20 کشور جهان درخواست خرید یک میلیارد دوز واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала