خطرناکترین هواپیمای جنگی روسیه از دیدگاه آمریکایی ها

© Sputnik / Host photo agency / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر خطرناکترین هواپیمای جنگی روسیه از دیدگاه آمریکایی ها
خطرناکترین هواپیمای جنگی روسیه از دیدگاه آمریکایی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیتر بوتوفسکی ، کارشناس نظامی آمریکایی در مجله Aviation Week & Space Technology ابراز عقیده کرد که هواپیمای بمب افکن و موشک انداز استراتژیک مافوق صوت توپولف 160 خطرناکترین هواپیمای نظامی روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناس نظامی آمریکایی،  توپولف 160 را بزرگترین هواپیمای نظامی در جهان می نامد. بوتوفسکی با اشاره به اینکه توپولف 160 پس از مدرنیزاسیون آتی،  موشکهای X-BD با برد پرواز بیشتر را دریافت خواهد کرد ، مشخصات رزمی این جنگنده بمب افکن را خاطرنشان می سازد.

این کارشناس یادآوری می کند که نیروی هوافضا روسیه اکنون 17 فروند توپولف 160 را در اختیار دارد ، اما در سال 2018 وزارت دفاع روسیه قراردادی برای دریافت ده بمب افکن دیگر از این نوع تا سال 2027 را امضا کرده است.

 هواپیمای موشک انداز توپولف 160   - اسپوتنیک ایران
غلبه بمب‌افکن سوپرسونیک توپولف-160 روسیه بر جنگنده‌های آمریکایی

علاوه بر این ، بوتوفسکی به شرکت این هواپیمای بمب افکن و موشک انداز استراتژیک روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه و همچنین پروازهای توپولف 160 به ونزوئلا و آفریقای جنوبی اشاره می کند.

توپولف-160 آخرین هواپیمای دارای سیستم بال متغیر است که تاکنون ساخته شده‌است و این ویژگی برای برای پرواز بهتر در سرعت‌های مختلف در آن به کار رفته‌است. سیستم کامپیوتری هواپیما بر اساس سرعت موجود میزان به عقب رفتگی بال را تنظیم می‌نماید. بال‌های متغیر این هواپیما کلاً می‌تواند در سه حالت 20 درجه برای فرود، 35 درجه برای پرواز کروز یا گشت زنی‌عادی در آسمان و 65 درجه برای پرواز در سرعت‌های مافوق صوت قرار گیرد.

این هواپیما قابلیت حمل موشک کروز استراتژیک KH-55 با برد 3000 کیلومتر  را دارد و تا 12 فروند از این موشک ها را می تواند حمل گند.

توپولوف می‌تواند جنگ‌افزارهای هسته‌ای و متعارف  از جمله موشکهای دوربرد هسته‌ای را حمل نماید. این هواپیما برای دفاع از خود به موشک‌های حرارت‌یاب و سیستم‌های مغشوش‌کننده رادار و پرتاب‌کننده شراره‌های گمراه‌کننده موشک حرارتی مجهز شده‌است. ظرفیت نهایی این بمب افکن 40 تن بمب یا موشک می‌باشد.

طبق قرارداد فعلی ، تحویل نوع مدرنیزه شده توپولف 160 به ارتش روسیه  از سال 2021 آغاز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала