سفر دو هیات آمریکایی-اسرائیلی به ابوظبی

© Fotolia / Philipusامارات
امارات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیانیه مشترک: معاهده صلح امارات و اسرائیل که تحت نظارت آمریکا انجام شد گامی شجاعانه در مسیر خاورمیانه ای باثبات ترو شکوفاتر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رای الیوم»، هیات اسرائیلی به ریاست مئیر بن شبات رئیس امنیت داخلی اسرائیل و هیات آمریکایی به ریاست جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا با همراهی رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اولین پرواز تجاری مستقیم تل آویو را به مقصد ابوظبی ترک کردند.

این هیات در پایان دیدارها و رایزنی هایش با مقامات ابوظبی بیانیه ای سه جانبه را صادر کردند که در این بیانیه آمده است:«معاهده صلح امارات و اسرائیل که تحت نظارت آمریکا انجام شد گامی شجاعانه در مسیر خاورمیانه ای باثبات ترو شکوفاتر است.

معاهده صلح امارات و اسرائیل تفکر و دیدگاهی جدید پیرامون نحوه حل مشکلات منطقه و چالش های آن با اتکا به گام های عملی که نتایجی ملموس داشته باشد ایجاد کرد به نحوی که به ساختن پل هایی جدیدی برای کاهش اختلافات موجود و ممانعت از درگیری های جدید در آینده منجر شود.

پاسخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به عادی سازی روابط با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
پاسخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به عادی سازی روابط با اسرائیل

این معاهده در زمانی مناسب انجام شد در زمان های قبل شاهد افزایش چشمگیر جنگ ، خونریزی و آوارگی و تغییرات دموگرافی بودیم لذا اگر بخواهیم به خواسته های نسل فعلی و آینده جامه عمل بپوشانیم باید به همه این ها پاسخ دهیم. این معاهده فرصت تاریخی در برقراری روابط عادی میان امارات و اسرائیل است که به توقف طرح الحاق راضی فلسطینی منجر شد.

امارات و آمریکا از رهبران فلسطینی می‌خواهند بار دیگر با طرف اسرائیلی برای حل اختلافات و رسیدن به صلح وارد مذاکره شوند. وزرای دولت امارات و دولت اسرائیل در بخش های مختلف به ویژه در بخش وزارت خارجه و امنیت غذایی دور اول مذاکراتشان را برای یافتن راه های همکاری مشترک آغاز کردند و رسما خطوط ارتباط بین دو طرف برقرار شد.

امارات و اسرائیل درباره همکاری دوجانبه در مسائل پزشکی و بهداشتی نیز گفتگو میکنند و امیدوارند که این امر به درمان بیماری کووید 19 بینجامد. این سفر پس از مخالفت اخیر امارات با مشارکت در مذاکرات اسرائیل و آمریکا صورت گرفت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала