پیشنهاد ایران برای برگزاری دور دوم مذاکرات با کی یف در خصوص هواپیمای بوئینگ ۷۳۷

© AP Photo / Oleksandr Naumenkoپیشنهاد ایران برای برگزاری دور دوم مذاکرات با کی یف
پیشنهاد ایران برای برگزاری دور دوم مذاکرات با کی یف  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین از زمان پیشنهادی تهران برای دور دوم مذاکرات با مقامات کی یف خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، منوچهر مرادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین گفت: به کی یف پیشنهاد شده تا دور دوم مذاکرات در خصوص بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی بین المللی اوکراین که در تهران سرنگون شد از 18 تا 21 اکتبر برگزار شود.

بنا به گزارش ها؛ مسافران هواپیمای اوکراینی پس از اصابت موشک ایرانی تا 19 ثانیه زنده بودند - اسپوتنیک ایران
بنا به گزارش ها؛ مسافران هواپیمای اوکراینی پس از اصابت موشک ایرانی تا 19 ثانیه زنده بودند

به گفته وی، در دو روز اول جلسات تخصصی کمیته ها برگزار می شود و سپس معاونان وزیر امور خارجه دو کشور در مورد نتایج این جلسات گفتگو می کنند.

سفیر ایران در اوکراین افزود: ما اکنون منتظر پاسخ طرف اوکراینی در مورد دوره پیشنهادی مذاکرات هستیم.

پیش از این مرادی از برگزاری دور دوم گفتگوهای ایران و اوکراین در مورد بوئینگ مسافربری سرنگون شده در تهران خبر داده بود.

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین، در مورد مذاکرات در پایتخت اوکراین گفت؛ ایران توافق کرد که به دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی، کلیه تعهدات تحت کنوانسیون های بین المللی در زمینه هواپیمایی را انجام دهد.

عباس موسوی ، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران نیز به نقل از رسانه های رسمی، از توافق تهران برای پرداخت غرامت خبر داد، اما در عین حال خاطرنشان کرد که بررسی این موضوع زمان بر است.

شایان ذکر است که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد کی ‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.

روز جمعه ۲۷ تیرماه سال جاری جعبه‌ سیاه این هواپیما با رعایت پروتکل‌های فنی و امنیتی و همراهی پلیس فرودگاه‌ها و تیم تخصصی از محل این سازمان به فرودگاه امام خمینی منتقل و به پاریس ارسال شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала