چه مقدار زعفران در ایران برداشت شده است؟

© Photo / Pixabayزعفران
زعفران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استان مرکزی دارای رتبه پنجم کشور از لحاظ کشت گل محمدی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، احمد اسدی، معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اعلام کرد که با توجه به اقدامات مناسب انجام شده در راستای رشد سطح زیر کشت و صنایع فرآوری در سال‌های گذشته، در سال جاری موفق به برداشت ۲ هزار و ۷۷۰ تن گل محمدی تر از مساحت ۹۹۰ هکتار شدیم.

وی ادامه داد: «استان مرکزی دارای رتبه پنجم کشور از لحاظ کشت گل محمدی است. در سال جاری با وجود تأثیرات ناشی از کرونا بر قیمت و تولید کشت محصولات کشاورزی با حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی در قالب زنجیره تولید در گل محمدی یک شرکت تولید کننده اسانس‌های گیاهان دارویی با دریافت چند میلیارد تسهیلات توانست این محصول را به صورت چند ماهه از گل محمدی کاران خریداری کند و به موجب این امر درآمد خوبی برای گل محمدی کاران فراهم شد.

تشکیل پرونده تخلفاتی - اسپوتنیک ایران
تشکیل پرونده ۹۷ میلیون دلاری در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی

در حال حاضر با توجه به سطح زیر کشت ۳۳۶ هکتاری استان برای کشت زعفران و تمایل کشاورزان برای استفاده بهینه از آب در حال توسعه این محصول هستیم به طوری که امسال افزایش یکصد هکتاری در سطح زیر کشت در دستور کار است و برداشت ۱.۲ تن زعفران از این مزارع در سال جاری پیش بینی می‌شود.

امسال متأسفانه گلکاران به سبب کرونا در بخش‌های مختلف به ویژه گل‌های شاخه بریده متحمل خسارت شدند و در برخی از موارد مجبور شدند، حجم زیادی از گل‌های شاخه بریده را به دلیل عدم فروش و بازار نامناسب امحا کنند.

کرونا نزدیک به یکصد میلیارد تومان به گلکاران استان خسارت وارد کرده است که در این راستا به آسیب دیدگان ناشی از کرونا که در سامانه مربوطه ثبت نام کردند، تاکنون تسهیلات کرونایی به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

در حال حاضر برای گیاهان دارویی و گلخانه‌ها یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود و از ورود سرمایه گذاران در این حوزه حمایت خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала