ترکیه: از اتحادیه اروپا انتظار برخورد منصفانه داریم

© AP Photo / Osman Orsalترکیه: از اتحادیه اروپا انتظار برخورد منصفانه داریم
ترکیه: از اتحادیه اروپا انتظار برخورد منصفانه داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفت، از اتحادیه اروپا انتظار برخورد منصفانه داریم. در این چارچوب هیچکس توقع عقب‌نشینی از ترکیه نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، فواد اوکتای، معاون رئیس ‌جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا را به عدم صداقت متهم کرد و گفت آنکارا به هر قیمتی، از حق خود در هر متر مکعب از آب‌های مدیترانه شرقی دفاع خواهد کرد.

واکنش ترکیه به تهدیدهای تحریمی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران
واکنش ترکیه به تهدیدهای تحریمی اتحادیه اروپا

 معاون رئیس ‌جمهور ترکیه افزود: حرف ما به اروپا این است که ترکیه به هیچ‌وجه از حقوق خود در مدیترانه شرقی و اژه دست نخواهد کشید.

وی درباره درخواست یونان برای افزایش آبهای سرزمینی خود به 12 میل، تاکید کرد: آیا انتظار دارید این موضوع را بپذیریم؟ اگر این موضوعی برای جنگ نیست، پس چه توجیهی دارد؟  متاسفانه به یاد نداریم که اروپا در راستای منافع ترکیه یا هر موضوع دیگری حمایت که هیچ، واکنش نشان داده باشد.

 فواد اوکتای ادامه داد، وقتی پای استقلال و آزادی در میان باشد، گوش ملت ‌مان بدهکار نیست؛ تاوان و امثال آن برایش اهمیتی ندارد.

وی گفت: وقتی کشور دیگر در فلات قاره خود فعالیت‌ می‌کند، کسی صدایی درنمی‌آورد اما وقتی ترکیه با کشتی‌های خود دست به گشت تحقیقاتی منابعش در فلات قاره‌ای خود در مدیترانه شرقی می‌زند، جنجال به راه می‌اندازند، این موضوع غیرقابل  درک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала