خارجی ها برای خرید واکسن روسی کرونا صف می کشند

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر خارجی ها برای خرید واکسن روسی کرونا صف می کشند
خارجی ها برای خرید واکسن روسی کرونا صف می کشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه: بیش از 10 کشور تجربه روسیه در زمینه واکسن کرونا را مطالعه می کنند تا بتوانند ثبت واکسن کرونا را تسریع کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد: بیش از 10 کشور تجربه روسیه در زمینه واکسن کرونا را مطالعه می کنند تا بتوانند ثبت واکسن کرونا را تسریع کنند.

شهردار مسکو زمان قطعی پیروزی بر کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
شهردار مسکو زمان قطعی پیروزی بر کرونا را اعلام کرد

اولین واکسن کرونا در جهان در مرکز ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده است و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید می شود. 

پیشتر اعلام شده بود که از بیش از 20 كشور دنیا درخواست خرید یك میلیارد دوز واكسن کرونا دریافت شده است.

دمیتریف گفت:" اکنون بیش از 10 کشور شریک در حال مطالعه تجربه روسیه برای تسریع در ثبت داروها و واکسنهای کرونا با استفاده از ایمنی اثبات شده، مانند آدنوویروسهای انسانی استفاده شده در واکسن اسپوتنیک وی روسیه هستند."

پیش از این روسیه از ثبت اولین واکسن کووید-19 در جهان خبر داده بود. این دارو "اسپوتنیک وی" نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. افزوده می شود که واکسن روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت بهداشت روسیه در تاریخ 11 اوت به ثبت رسید و اولین واکسن ثبت شده ضد کووید در بازار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала