بازداشت خبرنگار ریانووستی در مینسک

اشتراک
در پایتخت بلاروس، گروهی از خبرنگاران بازداشت شدند که قصد داشتند تظاهرات را پوشش بدهند.

به گزارش اسپوتنیک، در پایتخت بلاروس، گروهی از خبرنگاران از جمله خبرنگار «ریانووستی» بازداشت شدند که قصد داشتند تظاهرات را پوشش بدهند. به گزارش وزارت کشور بلاروس، خبرنگاران برای بازرسی اسناد آنها به اداره پلیس برده شدند.

به گفته خبرنگار ریانووستی، او و تقریبا 20 نفر دیگر را به اداره پلیس منتقل کردند تا اسناد آنها بازرسی شود. اسپوتنیک بلاروس به نوبه خود گزارش داد که در بین خبرنگارانی که به کلانتری منتقل شدند، خبرنگار آنها و آسوشیتدپرس و رویترز نیز هستند.

اتهام لوکاشنکو علیه کشورهای غربی به دخالت در امور بلاروس - اسپوتنیک ایران
اتهام لوکاشنکو علیه کشورهای غربی به دخالت در امور بلاروس

اولگا چمودانووا سخنگوی رسمی وزارت کشور بلاروس اعلام کرد که خبرنگاران بازداشت نشدند و فقط برای بازرسی اسناد و تعیین هویت آنها به کلانتری منتقل شده‌اند. خبرنگاران رسانه‌هایی که در کشور به ثبت رسیده‌اند و خبرنگاران خارجی که اسامی آنها در وزارت امورخارجه به ثبت رسیده است آزاد خواهند شد.

اعتراضات گسترده مخالفان در 9 اوت، پس از انتخابات ریاست جمهوری  که لوکاشنکو برنده شد، در بلاروس آغاز شد. طبق اعلام شورای امنیت و انتخابات در بلاروس، وی 80.1 درصد آرا را به دست آورد. اعتراضات توسط نیروهای امنیتی سرکوب شد. برای فرونشاندن معترضین که با نتایج انتخابات موافق نبودند، از گاز اشک آور، نارنجک، گلوله های لاستیکی استفاده کردند. این تظاهرات همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала