تولید مشترک موشک کروز هایپرسونیک "براهموس" توسط روسیه و هند

© AP Photo / Gurinder Osanتولید مشترک موشک کروز هایپرسونیک "براهموس" توسط روسیه و هند
تولید مشترک موشک کروز هایپرسونیک براهموس توسط روسیه و هند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک کروز هایپرسونیک "براهموس"، محصول مشترک روسیه و هند تا سال 2028 میلادی ساخته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر مكسیچف ، یکی از مدیران "براموس" ، شرکت مشترک روسیه و هند ضمن اعلام این مطلب گفت: "اکنون موضوع ساخت موشک هایپرسونیک "براهموس" به دو مرحله تقسیم می شود: مرحله اول ساخت یک موشک با سرعت 4-5 ماخ (4 ـ 5 برابر سرعت صوت) تا سال25 / 2024 و مرحله دوم ساخت موشکی با سرعت 6-7 ماخ تا  سال 27 /2026 است."

به گفته وی ، متخصصان "براموس" قبلاً برخی از عناصر و دستگاه های هاین موشک را آزمایش کرده و امکان رسیدن به چنین سرعت هایی را فراهم کرده اند.

Международный военно-морской салон в Санкт-Петербурге - اسپوتنیک ایران
استفاده از موشک «براهموس» برای جنگنده روسی – هندی نسل پنجم

الکساندر مکسیچف خاطرنشان کرد با وجود شیوع بیماری همه گیر کووید 19 ، میزان سفارش های دریافتی توسط "براموس" ، شرکت مشترک روسیه و هند برای تولید موشک  جدید که در ماه فوریه امسال 4/4 میلیارد دلار بود، طی شش ماه یک میلیارد دلار افزایش یافت.

مدیرشرکت مشترک روسیه و هند افزود: در نظر است نخستین قرارداد برای صادرات موشک کروز هایپرسونیک "براهموس" به كشورهای ثالث تا پایان امسال امضا شود.

وی گفت: "به دلیل همه گیری کرونا ، ما هنوز منتظر گشایش مرزها هستیم و به محض اینکه این کار انجام شود ، فوراً قرارداد منعقد می شود" اما از ذکر نام کشور خریدار امتناع ورزید.

"براموس" ، شرکت مشترک روسیه و هند (متشکل از شرکت روسی  NPO Mashinostroeniy و سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند) ، که در سال 1998 ایجاد شده ، به ساخت موشک های هایپرسونیک گناگون قابل استقرار در کشتی ، زیردریایی  ، ساحل و هوا اشتغال دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала