عامل ایجاد عوارض و مرگ ناشی از کرونا مشخص شد

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationعامل ایجاد عوارض و مرگ ناشی از کرونا مشخص شد
عامل ایجاد عوارض و مرگ ناشی از کرونا مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آمریکایی عواملی را شناسایی کرده اند که از طریق آنها می توان شدت بیماری کووید-19 و احتمال بقای بیمار را پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیچر، دانشمندان مجتمع پزشکی مانت-سینای در نیویورک عواملی را شناسایی کرده اند که از طریق آنها می توان شدت بیماری کووید-19 و احتمال بقای بیمار را پیش بینی کرد.

محققان چهار مولکول پپتیدی موسوم به سیتوکین ها را مطالعه کردند که در خون گردش می کنند و معمولاً با پاسخ ایمنی به عفونت ها همراه هستند و دریافتند که دو مورد از آنها اینترلوکین-6 و فاکتور نکروز توموری آلفا می توانند شدت علائم، عوارض و خطر مرگ را تعیین کنند. دانشمندان میزان بالای این سیتوکین ها را در بیماران مبتلا به علایم شدید کرونا مشاهده کرده اند.  این موضوع مستقل از سایر بیماریهای افراد و جمعیت شناختی مانند سن و جنس بود.

نتایج آزمایش نشان داد که خطر مرگ در بیماران با افزایش اینترلوکین-6 یا فاکتور نکروز توموری آلفا دو برابر بیشتر از سایر عوامل  بوده است.

با این حال، داروهایی مانند رمدسیویر ضد ویروسی یا دگزامتازون کورتیکواستروئید می توانند سطح سیتوکین ها را پایین بیاورند و بر روند این بیماری تأثیر مطلوب بگذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала