ظریف : پمپئو قوانین کشور خود را براحتی نقض می‌کند

© AP Photo / Petr David Josekمحمدجواد ظریف وزیرامور خارجه ایران
محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو از تمایل خود برای سرازیر کردن تسلیحات آمریکایی به منطقه خاورمیانه صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در توییتر نوشت که پمپئو از تمایل خود برای سرازیر کردن تسلیحات آمریکایی به منطقه خاورمیانه صحبت کرد. این در حالی است که آنها مانع از عادی سازی قانونی دفاع ایران می شوند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در روز 24 ماه اوت (دوشنبه) اعلام نمود که آمریکا در حال بررسی تحویل تجهیزات نظامی به امارات متحده عربی برای دفاع از خود در مقابل ایران است.

​چندی پیش اعلام شد جرد کوشنر داماد ترامپ و مشاور ارشد ریاست جمهوری آمریکا به اسرائیل، بحرین، عمان و عربستان سعودی سفر خواهد کرد تا در باره پیوستن آن‌ها به توافق عادی سازی روابط امارات و اسرائیل مذاکره کند. آوی برکویتس مشاور رئیس جمهور و نماینده ویژه دفتر کاخ سفید در مذاکرات بین‌المللی و روبرت اوبراین دستیار رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی و برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، کوشنر را در این سفر همراهی خواهند کرد.

در هفته‌های آینده نمایندگانی از اسرائیل و امارات برای امضای توافقات دوجانبه با هم ملاقات خواهند کرد. این توافقات در زمینه سرمایه گذاری، توریسم، پروازهای مستقیم بین دو کشور، مسائل امنیتی، ارتباطات، تکنولوژی، انرژی، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست و ایجاد سفارتخانه‌ خواهد بود.

ترامپ قبلا در بیانیه‌ای مشترک گفته بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی ابراز امیدواری کردند که این دستاورد تاریخی بتواند به پیشرفت صلح در خاورمیانه کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала