انفجارهای مبهم در مناطق تحت کنترل سوریه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyانفجارهای مبهم در مناطق تحت کنترل سوریه
انفجارهای مبهم در مناطق تحت کنترل سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منطقه تل الجابیه در نزدیکی شهر نوی در حومه شمالی درعا در سوریه، یکشنبه ۲۳ آگوست شاهد چندین انفجار بسیار شدید بود که تا این لحظه، علت این انفجارها روشن نشده ‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، مرکز دیده ‌بان حقوق‌ بشر سوریه اعلام داشت: در آغاز ماه جاری، جنگنده‌ها و موشک‌های اسرائیل همچنان مناطق زیر کنترل دولت سوریه در سراسر این کشور را به شکلی بسیار فزاینده، هدف حملات هوایی قرار می‌دهند که این حملات، نیروهای ایرانی و شبه‌ نظامیان نیابتی آن را در وهله اول و نیروهای دولت بشار اسد و نیروهای طرفدار دولت را در اولویت بعدی در بر می‌گیرند.

سردار علی فدوی - اسپوتنیک ایران
جانشین فرمانده سپاه ایران: آمریکا به‌ دلیل حضور دلدادگان انقلاب اسلامی در سوریه شکست خورد

این مرکز دست‌کم ۲۰ حمله را از ۲۰ آوریل گذشته تا ۳ آگوست امسال ثبت کرده که علیه مراکز حضور نیروهای ایران در قنیطره، درعا، حمص، حلب، دیر الزور، حماه، دمشق و حومه آن بوده ‌است.

توزیع این حملات به این شکل بود که ۹ حمله علیه دیرالزور شامل ۷ حمله به منطقه ابوکمال و حومه آن و بقیه موارد علیه منطقه صحرای المیادین، ۳ حمله علیه مواضع نیروهای ایران در صحرای حمص، ۲ حمله علیه قنیطره، حماه، دمشق و حومه آن، یک حمله علیه مواضع ایران در حلب و درعا.

حملات هوایی و موشکی اسرائیل، زیان‌ها و تلفات بسیار سنگینی را بر جای گذاشت به طوری که به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دست کم ۱۰۲ نفر کشته شدند که اکثر آنها، نیروهای ایرانی و شبه ‌نظامیان وابسته به آن‌ها از تابعیت‌های سوری و غیر سوری بوده و شمار زیادی از مواضع و زاغه‌های اسلحه و مهمات نیز منهدم شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала