هزاران تن مواد نفتی از راه آهن اراک به خارج صادر شد

اشتراک
مدیر کل راه آهن اراک: ده هزار تن مواد نفتی از شازند به خارج از کشور بار گیری شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، محمدرضا قربانی مدیر کل راه آهن اراک روز 22 ماه اوت (شنبه) اظهار داشت که راه آهن اراک در پنج استان ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه در سه بخش مسافری، باری و عمرانی فعالیت دارد.

وی در ادامه گفت:« بخش صادرات از پتروشیمی شازند و کرمانشاه بوده است و ۱۸۰ واگن به ظرفیت ۱۰ هزار تن حاوی LAB از پتروشیمی کرمانشاه و مواد پتروشیمی از شازند به خارج از کشور بار گیری شده است.

راه‌آهن جمهوری اسلامی در واقع یک بنگاه اقتصادی است و تمامی ادارات کل موظفند با توجه به حوزه استحفاظی، درآمدزایی داشته باشند. امسال ۳۸۴ هزار تن بارگیری در حوزه استحفاظی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

راه آهن ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اقدامات شرکت راه آهن درمقابله با ویروس کرونا درخطوط ریلی کشور

میزان تن کیلومتر بار مبدا به مقصدی با ۲۹۱ میلیون تن کیلومتر، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

در این راستا دهکده لجستیک در ایستگاه باری کرمانشاه وجود دارد که محلی برای بارگیری کالاهای اساسی از جمله گندم، مواد نفتی و تبدیل دانه‌های روغن است و پس از ایستگاه سمنگان یکی از ایستگاه‌ها مهم بارگیری محسوب می‌شود.

ایستگاه راه‌آهن اراک باید بازسازی شود که در حال تهیه نقشه هستیم و با تصویب نقشه، بازسازی و توسعه ایستگاه انجام می‌گیرد که با توجه به تعداد قطارهای فعال، باید توسعه سالن‌ها اجرایی شود که اعتباری حدود سه میلیارد تومان نیاز دارد.

روزانه شدن این قطار باعث سه برابری شدن تعداد مسافران شد و اخیراً رایزنی با شرکت قطار فدک (پنج ستاره) برای ارائه خدمات در اراک صورت گرفته و پنجم شهریورماه بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

تعداد مسافران به دلیل شیوع ویروس کرونا در پنج ماهه اخیر کاهش یافته است. ظرفیت قطارها در راه‌آهن استان ۴۳۰ هزار نفر است اما به دلیل کرونا ۳۸ هزار نفر از آن استفاده کردند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала