درخواست روسیه از ترکیه برای توقف خشونت در سوریه

© Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunدرخواست روسیه از ترکیه برای توقف خشونت در سوریه
درخواست روسیه از ترکیه برای توقف خشونت در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز روسیه برای آشتی نیروهای متخاصم در سوریه از ترکیه خواست كه خشونت در مناطق تحت کنترل خود در سوریه را متوقف كند.

به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار اسکندر شربیتسکی رئیس مرکز روسیه برای آشتی نیروهای متخاصم در سوریه، روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: ارتش روسیه از ترکیه می خواهد كه خشونت در مناطق تحت کنترل خود در سوریه را متوقف كند.

انفجار در مسیر نیروهای روسیه و ترکیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
انفجار در مسیر نیروهای روسیه و ترکیه در سوریه

وی افزود: ما از ترکیه می خواهیم تا تدابیر لازم را برای اطمینان از نظم در سرزمین هایی که نیروهای مسلح ترکیه حضور دارند، اتخاذ كرده و اقدامات نیروهای مسلح تحت كنترل خود را متوقف نماید.

رئیس مرکز روسیه برای آشتی نیروهای متخاصم در سوریه اشاره کرد که مردم سوریه از خشونت نیروهای مسلح طرفدار ترکیه مستقر در منطقه عملیات "سرچشمه صلح" به ارتش روسیه شکایت می کنند.

شربیتسکی افزود: به مرکز آشتی احزاب متخاصم و مقامات سوریه شکایاتی از سوی مردم نواحی شمال شرقی سوریه در خصوص خودسر بودن تشکل های مسلح طرفدار ترکیه مستقر در منطقه عملیاتی نیروهای مسلح ترکیه "سرچشمه صلح" می رسد.

به گفته وی، سوریه بارها موارد خشونت آمیز شبه نظامیان علیه غیر نظامیان در سرزمین های اشغالی را به ثبت رسانده است. شچربیتسکی تأکید کرد که درگیری های زیادی بین گروه های مختلف شبه نظامی وجود دارد که منجر به کشته شدن غیر نظامیان می شود. چنین اقدامات غیرقانونی منجر به یک بحران گسترده اقتصادی-اجتماعی و به خطر افتادن جان و سلامتی هزاران غیرنظامی سوری می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала