آزمایشات بالینی واکسن روسی کرونا در ماه سپتامبر به اتمام می رسد

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایشات بالینی واکسن روسی کووید-19 در ماه سپتامبر به اتمام می رسد
آزمایشات بالینی واکسن روسی کووید-19 در ماه سپتامبر به اتمام می رسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه روسیه: داوطلبانی که واکسن روسی کرونا را دریافت کرده بودند احساس خوبی داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی مطبوعاتی سازمان نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و رفاه روسیه موسوم به "روس پاتربنادزور" اعلام کرد: تمام کسانی که واکسن کووید-19 را در مرکز "وکتور" دریافت کرده اند احساس خوبی دارند و هیچگونه عارضه جانبی خاصی پس از دریافت این واکسن احساس نمی کنند.

این سازمان افزود: "تاكنون، همه شركت كنندگان در مطالعه بالینی واكسن را دریافت كرده اند: 14 نفر در مرحله اول واكسیناسیون و 43 نفر در مرحله دوم. 43 داوطلب دیگر از گروه كنترلی نیز دارونما دریافت كردند."

خاطرنشان می شود که شش داوطلب از صد داوطلب این آزمایش، بروز احساس درد در محل تزریق را اعلام کردند که این احساس یک روز بعد و بدون ناراحتی از بین رفت.

اکنون مرکز "وکتور" در حال انجام مرحله دوم آزمایشات بالینی واکسن است. این مطالعه از 27 ژوئیه آغاز شده و قرار است در سپتامبر امسال به اتمام برسد.

هفته گذشته روسیه اولین واکسن کرونا در جهان را ثبت کرد که توسط متخصصان مرکز گامالیا با حمایت صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تهیه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала