افزایش اختیارات خواهر کیم

© Sputnik / Vladimir Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر کیم جونگ اون
 کیم جونگ اون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر کره شمالی بخشی از اختیارات خود را به خواهرش واگذار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رهبر کره شمالی بخشی از اختیارات خود را به خواهرش واگذار کرد. سرویس اطلاعاتی کره جنوبی می‌گوید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برخی از اختیاراتش را به خواهرش کیم یو جونگ محول کرده است.

نماینده پارلمان کره جنوبی روز 20 ماه اوت (پنج‌شنبه) اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های سرویس اطلاعات کره جنوبی، کیم جونگ اون رئیس کره شمالی به‌تازگی بخشی از اختیارات خود را به خواهرش کیم یو جونگ، منتقل کرده است و کیم یو جونگ اکنون عملاً دومین فرد قدرتمند کره شمالی پس از برادرش به شمار می‌رود.

کیم یو جونگ، بانفوذترین زن کره شمالی - اسپوتنیک ایران
کیم یو جونگ، بانفوذترین زن کره شمالی

کیم جونگ اون همچنان قدرت مطلق را در کره شمالی در دست دارد، اما بخش کوچکی از اختیارات خود  را به خواهرش منتقل کرده است.مقامات کره شمالی تاکنون درباره اظهارات این نماینده پارلمان کره جنوبی در خصوص جابجایی بخشی از قدرت در پیونگ‌یانگ اظهار نظر نکرده‌اند.

خواهر رهبر کره شمالی هم‌اکنون در حال رسیدگی به امور دولتی است. بخشی از اختیارات به ویژه در عرصه اقتصادی به کیم دوک هون رئیس جدید کابینه وزیران و  پاک بون دو، معاون رئیس شورای دولتی کره شمالی واگذار شده است.

نهاد اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد که رهبر کره شمالی شماری از این اختیارات را به دیگر مشاوران نزدیکش هم واگذار کرده است.کیم یو جونگ، خواهر جوان‌تر کیم جونگ اون است که سمت ارشدی در کادر رهبری کره شمالی دارد. درباره او گفته شده که به پدرش بسیار نزدیک بوده و پدرش همیشه به خاطر علاقه به سیاست و هوش بالا در بچگی از او تعریف می‌کرده است.هر بار که وضعیت رهبری کره شمالی مبهم می‌شود، نام او به عنوان جانشین احتمالی برادرش مطرح می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала