تاکید دوباره تهران : کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست

© Fotolia / Curioso Photographyتاکید دوباره تهران : کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست
تاکید دوباره تهران : کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر رئیس‌ جمهور ایران در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر توقیف کشتی‌های ایرانی اعلام کرد این کشتی‌ها متعلق به ایران نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ایران  در جمع خبرنگاران در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر توقیف چند کشتی ایرانی گفت: کشتی‌ها و پرچم برای ما نیست. نفت فروخته شده و پول آن هم گرفته شده است.

پیشتر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های نفتکش ایرانی خاطر نشان کرد: نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نیست، بلکه این محموله‌ها شامل بنزین فروخته شده ایران به ونزوئلا بوده است.

روحانی: توقیف کشتی های ایرانی دروغ است - اسپوتنیک ایران
روحانی: توقیف کشتی های ایرانی دروغ است

وی در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر توقیف محموله‌های نفتی ایران، گفت: آمریکا به دنبال تهیه یک پیروزی برای خود است، نه کشتی و نه محموله‌ها متعلق به ایران نبوده است.

زنگنه تاکید کرد: این محموله‌ها شامل بنزین ایران بوده که به صورت فول به ونزوئلا فروخته شده بود، لذا آمریکا نه اموال جمهوری اسلامی ایران، بلکه اموال ونزوئلا را توقیف کرده است.

قبل از آن حسن روحانی رییس‌جمهور ایران اعلام کرد؛ آمریکایی‌ها وقتی دیدند فضاحت بسیاری برای آنها در شورای امنیت (شکست واشنگتن در تصویب قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) پیش آمده، گفتند که چهار کشتی ایرانی را توقیف کرده‌اند که دروغ است.

چندی پیش روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به منابع آگاه نوشته بود ایالات متحده چهار تانکر حامل نفت ایران را توقیف کرده است

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала