ترامپ از حادثه هوایی جان سالم به در برد

© AFP 2023 / Saul Loeb ترامپ از حادثه هوایی جان سالم به در برد
ترامپ از حادثه هوایی جان سالم به در برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا یکشنبه شب هنگام نزدیک شدن به فرودگاه در نزدیکی واشنگتن در معرض برخورد با یک پهپاد کوچک قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، یک شی زرد و مشکی رنگ و شبیه به صلیبی در جهت هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایر فورس وان دیده شد.

بسیاری از مسافران این پرواز هم پیش از آنکه هواپیما فرود آید، آن را دیددند.

فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی که هماهنگ کننده مسائل امنیت هوایی در آمریکای شمالی است، با تائید این خبر گفت: این موضوع در حال بررسی است.

​در حالیکه تائید چنین سوانح هوایی برای بازرسان امنیت هوانوردی مشکل است، به نظر می رسد این مساله جزو هزاران مورد از حوادث ایمنی در امریکا باشد که تجهیزات بی سرنشین در آن نقش داشتند و همین امر، مقام های انتظامی و آژانس‌های امنیت داخلی را بر آن داشته تا خواستار تدابیر بیشتر برای کنترل استفاده از این نوع تجهیزات شوند.

بیشتر هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی فقط چند کیلو وزن دارند و احتمالاً نمی توانند هواپیمای جنگی را از بین ببرند. اما تحقیقات دولتی حاکی از آن است که این صدمه از یک پرنده به اندازه مشابه، می تواند به شیشه پیش روی کابین خلبان صدمه وارد کند تا هواپیما خسارت ببیند.

ترامپ سوار بر بوئینگ ۷۵۷ بود که جزو یگان هواپیمایی موسوم به ایر فورس وان است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش از پرواز بسیار نزدیک پهپادها به دیگر هواپیماها یا فعالیت در مکان های محدود شده دریافت می کند. بیشتر این گزارش ها از جانب خلبان هاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала