تأثیر تصمیم اوپک پلاس بر قیمت نفت

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر زنگنه
 زنگنه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنگنه: تصمیمات اوپک پلاس تأثیر مثبتی بر قیمت نفت و ثبات بازار داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد که تصمیمات اوپک پلاس تأثیر مثبتی بر قیمت نفت و ثبات بازار داشته است و قیمت نفت از 16 دلار به 45 دلار در ازای هر بشکه نفت افزایش یافته است.

اوپک پلاس  - اسپوتنیک ایران
نرخ پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت کاهش یافت

وی در ادامه گفت:« اقدامات اوپک پلاس باعث ثبات بازار نفت شده است.  ایران از حضور تمام شرکت‌های خارجی به غیر از اسرائیلی در رشد و توسعه  صنعت نفت استقبال می‌کند. ما کارهای مربوط به توسعه صنعت نفت را حتی بدون شرکت کمپانی‌های خارجی ادامه می دهیم».

توافق اوپک پلاس از اول ماه مه 2020 اجرایی شد که کاهش استخراج نفت به میزان 9,7 میلیون بشکه در روز طی ماه مه – ژوئیه را در نظر می گرفت. روسیه و عربستان سعودی مطابق با توافق انجام شده استخراج نفت را با سهم مساوی دو و نیم میلیون بشکه در روز از سطح پایه‌ای 11 میلیون بشکه در روز کاهش دادند. این توافق دو سال ادامه خواهد یافت اما از ماه اوت تا دسامبر سال 2020 در قالب اتحادیه 7 میلیون و 700 هزار بشکه در روز و از ژانویه 2021تا پایان ماه آوریل سال 2022میلادی  5 میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش در نظر گرفته شده است. پارامترهای این معامله ممکن است در دسامبر سال 2021 دوباره بررسی شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала