انتقاد رییس جمهور ایران از توافق امارت و اسرائیل

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyانتقاد رییس جمهور ایران از توافق امارت و اسرائیل
انتقاد رییس جمهور ایران از توافق امارت و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور ایران خطاب به سران کشور امارات گفت که این خطا بسیار بزرگ است و امیدواریم که امارات از این خطا باز گردد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رییس جمهورایران با اشاره به توافق امارات و اسرائیل در روزهای اخیر تاکید کرد: این روزها ما با یک کشور همسایه مواجه شدیم که خودش را متأسفانه به دشمن جهان اسلام و منطقه و قاتل فلسطینیان نزدیک کرد و با او ارتباط برقرار کرد. کشوری که مردم مسلمانی دارد ولی حاکمانش تلقی غلطی دارند که با نزدیک شدن به آمریکا و رژیم صهیونیستی اقتصاد و امنیت شان تامین می‌شود.

واکنش وزارت خارجه ایران به توافق امارات و اسرائیل - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکنش وزارت خارجه ایران به توافق امارات و اسرائیل

روحانی تصریح کرد: اما این کار محکوم است، غلط است و خیانت به مسلمانان است. در این شرایط برای خوشامد حاکمی که در یک کشور غربی می خواهد در انتخابات شرکت کند چنین کاری صورت گرفته است وگرنه چرا باید در چنین زمانی رخ دهد؟ و چرا باید این موضوع نه از سوی این دو که از سوی یک کشور ثالث یعنی آمریکا در جهان مطرح شود؟

رییس‌ جمهور ایران گفت: آنان به خاطر اینکه یک آقایی در واشنگتن می‌خواهد رای بیاورد آمدند و به ملت خودشان و به دنیای عرب و به مردم فلسطین خیانت کردند و آن وقت تصور می‌کنند که اگر به آنان نزدیک شوند امنیت خود را تامین کرده‌اند.

وی یادآور شد: من بارها گفتم صدام از ما خواهش کرد که چیزی نگوییم تا او برود و کویت و امارات و قطر و بحرین را بگیرد. ولی ما پیش از آنکه کشورهای خلیج فارس از خواب بیدار شوند یا از ترس عبور کنند با این اقدام صدام مخالفت کردیم.

روحانی خطاب به سران کشور امارات تصریح کرد: این خطا بسیار بزرگ است و امیدواریم که امارات از این خطا باز گردد و بداند که نه به نفع حاکمانش است و نه به نفع مردمشان. این را هم بدانند که مبادا بخواهند پای اسرائیل را به منطقه باز کنند که اگر چنین شود با آنان به شکل دیگری برخورد می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала