روس کاسموس برای مقابله با تومورهای بدخیم "اسلحه مایکروویوی" می سازد

© Sputnik / Igor Russak /  مراجعه به بانک تصاویر روس کاسموس برای مقابله با تومورهای بدخیم "اسلحه مایکروویوی" می سازد
روس کاسموس برای مقابله با تومورهای بدخیم اسلحه مایکروویوی می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرض بر این است که دستگاه با استفاده از تابش اشعه مایکروویو یا فرکانس رادیویی برای مدت کوتاهی قادر به گرم کردن و از بین بردن بافت تومور خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، آندری دیوایف مدیر بخش اجرای پروژه شرکت موشک و فضایی متحد، اظهار داشت: متخصصان سازمان های برجسته بهداشت و درمان روسیه، ظاهر اولیه دستگاه برای نابودی موضعی تومورهای بدخیم را تعیین کرده اند، که این یک توسعه مشترک مرکز علمی و تولیدی اتوماسیون و ابزار دقیق دانشگاه پیلیوگین و شرکت موشکی و فضایی متحد JSC بخشی از روس کاسموس است.

دستگاه جدید ساخت دانشمندان روسیه برای درمان سرطان  - اسپوتنیک ایران
دستگاه جدید ساخت دانشمندان روسیه برای درمان سرطان

وی ادامه داد: هفته گذشته به ابتکار شرکت موشک و فضایی متحد، جلسه گسترده ای که در آن بیش از ۲۰ متخصص برجسته روسی در زمینه انکولوژی (سرطان‌شناسی) شرکت کردند که با حضور دانشمندان و طراحان-متخصصان در زمینه فناوری مایکروویو برگزار شد که در آن ظاهر دستگاه برای تخریب موضعی تومورهای بدخیم امیدوار کننده مشخص شد.

فرض بر این است که دستگاه با استفاده از تابش مایکروویو یا فرکانس رادیویی برای مدت کوتاهی قادر به گرم کردن و از بین بردن بافت تومور خواهد بود.

دیوایف افزود: تابش از طریق اعمال کننده سوزن اتفاق می افتد که بسته به هدف آنها می تواند اصلاحات مختلفی داشته باشد. یک سیستم ناوبری جراحی و سونوگرافی برای دقت در هدف گیری استفاده می شود. پیش بینی می شود دستگاه داخلی ارزان تر از همتایان خارجی باشد.

شرکت کنندگان در این پروژه قصد دارند اولین نمونه اولیه این دستگاه را در سال ۲۰۲۱ ایجاد کنند و در سال ۲۰۲۲ وارد تولید انبوه شوند.
شریک اصلی این پروژه مرکز علمی و تولید اتوماسیون و ابزار دقیق به نام آکادمیک پیلیوگین است.

مزایای فرسایش

در این جلسه، کارشناسان تأکید کردند که انواع مختلفی از فرسایش حرارتی همراه با درمان دارویی، به بیمار اجازه می دهد "ذخایر داخلی بدن را حفظ کند تا در برابر انتشار تومورهای بدخیم مقاومت کند و به سرعت بهبود یابد و عملاً درمان غیر ثابت انجام شود.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که بقای بیمار پس از فرسایش فرکانس رادیویی با استفاده از چهار الکترود بی تماس (به اصطلاح فناوری NO-TOUCH) می تواند بیش از ۹۰ درصد طی یک دوره ۵ ساله باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала