ترامپ آماده توافق با ایران

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوشنر: رئیس جمهور ایالات متحده برای توافق با ایران آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، جرارد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ برای  توافق با ایران ابراز آمادگی کرده است.

کوشنر گفت:«اگر ایران مذاکرات می‌خواهد، رئیس جمهور ترامپ آدمی است که معامله می‌کند».

چندی پیش، دونالد ترامپ گفته بود ایران در انتظار ریاست جمهوری بایدن است و ترجیح می‌دهد با بایدن به توافق برسد. او تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، به سرعت با ایران و کره شمالی وارد مذاکره خواهد شد.

انتقام ترامپ از روسیه با فرستادن جرد کوشنر برای مشاوره به کرملین - اسپوتنیک ایران
نیویورکر: انتقام ترامپ از روسیه با فرستادن جرد کوشنر برای مشاوره به کرملین

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در نیوجرسی عنوان کرد که اگر در انتخابات ماه نوامبر برنده شود، سریعا بر سر تسلیحات اتمی، با تهران و پیونگ یانگ توافق می‌کند. وی بارها تکرار کرده که فشار حداکثری به ایران موفق عمل کرده و باعث شده که ایران به دنبال مذاکره باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل شکست در برابر ایران مورد انتقاد محافل سیاسی در آمریکا قرار گرفته در جلسه‌ای وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر ظرف ۴ هفته با ایران به توافق خواهد رسید.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است. ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر»مجاب خواهد کرد.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала